Türkiye'de ithal ikamesi sanayileşme stratejisi terk edilerek, 1980
yılından günümüze ihracata dayalı sanayileşme stratejisi uygulanmaktadır.
Kuşkusuz ki, imalat sanayii, gelişmekte olan ülkeler için kalkınma ile eş anlamlı
olan sanayileşmenin sağlanmasında büyük öneme sahiptir. Rekabetçi üstünlükler
doğrultusunda ihracat yapısını geliştirerek ekonomik büyümenin hedeflendiği
Türkiye, 1990'lardan itibaren serbestleşme sürecini büyük ölçüde sağlamış ve
sanayileşmeye yönelik önemli politikalar uygulamıştır. Bu çalışmada, Türk
imalat sanayii kapsamında ihracata dayalı sanayileşme stratejisinin etkinliği
incelenmektedir. Toda-Yamamoto nedensellik yaklaşımı kullanılarak yapılan
analiz 1990–2008 dönemini kapsamaktadır. Analiz sonuçları imalat sanayii
ihracatının ve GSYİH'nin ara ve yatırım malları ithalatına bağımlı olduğunu
ortaya koymaktadır.
İhracata dayalı sanayileşme stratejisi Türk imalat sanayii Toda-Yamamoto nedensellik yaklaşımı
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 9, 2011 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 60 Issue: 2 |