Geleneksel olarak iş kavramı her zaman zorluk, pratiklilik, ciddiyet, detaycılık, zahmetlilik gibi kavramlarla bir arada ele alınmıştır. Buna karşılık, son yıllarda çalışanların işyeri ortamından keyif almaları, moral ve verimlilik açısından ön plana çıkan bir konu olma eğilimindedir. Günümüzde bu durumun farkında olan bir çok şirket (Southwest Airlines ve Ben & Jerry's Homemade, ine gibi) İşyeri ortamında bu tür aktiviteleri destekleyerek, kurumsal kültürlerini pozitif yönde dönüştürmekte ve çalışanların pozitif kişisel tutum ve davranışlarım teşvik etmektedir. Bu makalenin amacı, pozitif kurumsal kültürü geliştirmede önemli bir role ve etkiye sahip olan sosyal aktivite kavramının uygulamadaki boyutlarını tartışmak, bu kavramın yansımalarını, çalışanlar ve organizasyon açısından sonuçlarını değerlendirmektedir. Makale, konuyu Ocak-Eylül 2005 tarihleri arasında gerçekleştirilen bir alan araştırması ile değerlendirmeyi hedeflemektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 26, 2011 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 56 Issue: 2 |