Bu çalışmanın hedefi deneyimsel pazarlamayla ilgili kavramsal boyutları ortaya koymak ve bu konsepti Starbucks firması özelinde örnekleyerek açıklamaktır. Bu doğrultuda keşifsel bir çalışma yürütülerek Türkiye’deki Starbucks müşterileri için önemli olan deneyimlerin neler olduğu araştırılmaktadır. Bu maksatla 23 kişilik bir müşteri kitlesine küçük bir anket uygulanmaktadır. Anket sonuçlarına göre müşteriler için olumlu deneyim yaratan temel unsurun ürünün kendisi yani kahve olduğu görülmektedir. Buna karşın umulanın aksine etkileyici mağaza atmosferi ve çalışanların pozitif davranışları etkin bir faktör olarak ön plana çıkmamaktadır. Hatta kuyrukta uzun bekleme süresinin insanlar için olumsuz bir deneyim olmasına rağmen bile o kahveye sahip olmak için bu duruma katlanılabilmektedir. Ancak bu sonuçların genellikle öğlen mesai arasında Starbucks müşterisi olan beyaz yakalı çalışanları temsil ettiği unutulmamalıdır. Farklı bir müşteri kitlesi için farklı deneyimsel önceliklerin ön plana çıkması olası bir sonuçtur. Bu nedenle gelecek çalışmalarda daha geniş bir örneklemle farklı müşteri tipleri için hangi deneyimlerin ön plana çıktığının araştırılması faydalı olacaktır.
Bölüm | MAKALELER |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 26 Sayı: 79 |