BibTex RIS Kaynak Göster

STARBUCKS FİRMASININ DENEYİMSEL PAZARLAMA UYGULAMALARININ İNCELENMESİ

Yıl 2015, Cilt: 26 Sayı: 79, 131 - 155, 01.02.2016

Öz

Bu çalışmanın hedefi deneyimsel pazarlamayla ilgili kavramsal boyutları ortaya koymak ve bu konsepti Starbucks firması özelinde örnekleyerek açıklamaktır. Bu doğrultuda keşifsel bir çalışma yürütülerek Türkiye’deki Starbucks müşterileri için önemli olan deneyimlerin neler olduğu araştırılmaktadır.  Bu maksatla 23 kişilik bir müşteri kitlesine küçük bir anket uygulanmaktadır. Anket sonuçlarına göre müşteriler için olumlu deneyim yaratan temel unsurun ürünün kendisi yani kahve olduğu görülmektedir. Buna karşın umulanın aksine etkileyici mağaza atmosferi ve çalışanların pozitif davranışları etkin bir faktör olarak ön plana çıkmamaktadır. Hatta kuyrukta uzun bekleme süresinin insanlar için olumsuz bir deneyim olmasına rağmen bile o kahveye sahip olmak için bu duruma katlanılabilmektedir. Ancak bu sonuçların genellikle öğlen mesai arasında Starbucks müşterisi olan beyaz yakalı çalışanları temsil ettiği unutulmamalıdır. Farklı bir müşteri kitlesi için farklı deneyimsel önceliklerin ön plana çıkması olası bir sonuçtur. Bu nedenle gelecek çalışmalarda daha geniş bir örneklemle farklı müşteri tipleri için hangi deneyimlerin ön plana çıktığının araştırılması faydalı olacaktır.

Yıl 2015, Cilt: 26 Sayı: 79, 131 - 155, 01.02.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm MAKALELER
Yazarlar

İbrahim Sarper Karakadılar

Hatice Güney Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 26 Sayı: 79

Kaynak Göster

APA Karakadılar, İ. S., & Güney, H. (2016). STARBUCKS FİRMASININ DENEYİMSEL PAZARLAMA UYGULAMALARININ İNCELENMESİ. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, 26(79), 131-155.
AMA Karakadılar İS, Güney H. STARBUCKS FİRMASININ DENEYİMSEL PAZARLAMA UYGULAMALARININ İNCELENMESİ. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi. Şubat 2016;26(79):131-155.
Chicago Karakadılar, İbrahim Sarper, ve Hatice Güney. “STARBUCKS FİRMASININ DENEYİMSEL PAZARLAMA UYGULAMALARININ İNCELENMESİ”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi 26, sy. 79 (Şubat 2016): 131-55.
EndNote Karakadılar İS, Güney H (01 Şubat 2016) STARBUCKS FİRMASININ DENEYİMSEL PAZARLAMA UYGULAMALARININ İNCELENMESİ. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi 26 79 131–155.
IEEE İ. S. Karakadılar ve H. Güney, “STARBUCKS FİRMASININ DENEYİMSEL PAZARLAMA UYGULAMALARININ İNCELENMESİ”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, c. 26, sy. 79, ss. 131–155, 2016.
ISNAD Karakadılar, İbrahim Sarper - Güney, Hatice. “STARBUCKS FİRMASININ DENEYİMSEL PAZARLAMA UYGULAMALARININ İNCELENMESİ”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi 26/79 (Şubat 2016), 131-155.
JAMA Karakadılar İS, Güney H. STARBUCKS FİRMASININ DENEYİMSEL PAZARLAMA UYGULAMALARININ İNCELENMESİ. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi. 2016;26:131–155.
MLA Karakadılar, İbrahim Sarper ve Hatice Güney. “STARBUCKS FİRMASININ DENEYİMSEL PAZARLAMA UYGULAMALARININ İNCELENMESİ”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, c. 26, sy. 79, 2016, ss. 131-55.
Vancouver Karakadılar İS, Güney H. STARBUCKS FİRMASININ DENEYİMSEL PAZARLAMA UYGULAMALARININ İNCELENMESİ. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi. 2016;26(79):131-55.