BibTex RIS Cite

STARBUCKS FİRMASININ DENEYİMSEL PAZARLAMA UYGULAMALARININ İNCELENMESİ

Year 2015, Volume: 26 Issue: 79, 131 - 155, 01.02.2016

Abstract

Bu çalışmanın hedefi deneyimsel pazarlamayla ilgili kavramsal boyutları ortaya koymak ve bu konsepti Starbucks firması özelinde örnekleyerek açıklamaktır. Bu doğrultuda keşifsel bir çalışma yürütülerek Türkiye’deki Starbucks müşterileri için önemli olan deneyimlerin neler olduğu araştırılmaktadır.  Bu maksatla 23 kişilik bir müşteri kitlesine küçük bir anket uygulanmaktadır. Anket sonuçlarına göre müşteriler için olumlu deneyim yaratan temel unsurun ürünün kendisi yani kahve olduğu görülmektedir. Buna karşın umulanın aksine etkileyici mağaza atmosferi ve çalışanların pozitif davranışları etkin bir faktör olarak ön plana çıkmamaktadır. Hatta kuyrukta uzun bekleme süresinin insanlar için olumsuz bir deneyim olmasına rağmen bile o kahveye sahip olmak için bu duruma katlanılabilmektedir. Ancak bu sonuçların genellikle öğlen mesai arasında Starbucks müşterisi olan beyaz yakalı çalışanları temsil ettiği unutulmamalıdır. Farklı bir müşteri kitlesi için farklı deneyimsel önceliklerin ön plana çıkması olası bir sonuçtur. Bu nedenle gelecek çalışmalarda daha geniş bir örneklemle farklı müşteri tipleri için hangi deneyimlerin ön plana çıktığının araştırılması faydalı olacaktır.

Year 2015, Volume: 26 Issue: 79, 131 - 155, 01.02.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section ARTICLES
Authors

İbrahim Sarper Karakadılar

Hatice Güney This is me

Publication Date February 1, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 26 Issue: 79

Cite

APA Karakadılar, İ. S., & Güney, H. (2016). STARBUCKS FİRMASININ DENEYİMSEL PAZARLAMA UYGULAMALARININ İNCELENMESİ. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, 26(79), 131-155.
AMA Karakadılar İS, Güney H. STARBUCKS FİRMASININ DENEYİMSEL PAZARLAMA UYGULAMALARININ İNCELENMESİ. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi. February 2016;26(79):131-155.
Chicago Karakadılar, İbrahim Sarper, and Hatice Güney. “STARBUCKS FİRMASININ DENEYİMSEL PAZARLAMA UYGULAMALARININ İNCELENMESİ”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi 26, no. 79 (February 2016): 131-55.
EndNote Karakadılar İS, Güney H (February 1, 2016) STARBUCKS FİRMASININ DENEYİMSEL PAZARLAMA UYGULAMALARININ İNCELENMESİ. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi 26 79 131–155.
IEEE İ. S. Karakadılar and H. Güney, “STARBUCKS FİRMASININ DENEYİMSEL PAZARLAMA UYGULAMALARININ İNCELENMESİ”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, vol. 26, no. 79, pp. 131–155, 2016.
ISNAD Karakadılar, İbrahim Sarper - Güney, Hatice. “STARBUCKS FİRMASININ DENEYİMSEL PAZARLAMA UYGULAMALARININ İNCELENMESİ”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi 26/79 (February 2016), 131-155.
JAMA Karakadılar İS, Güney H. STARBUCKS FİRMASININ DENEYİMSEL PAZARLAMA UYGULAMALARININ İNCELENMESİ. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi. 2016;26:131–155.
MLA Karakadılar, İbrahim Sarper and Hatice Güney. “STARBUCKS FİRMASININ DENEYİMSEL PAZARLAMA UYGULAMALARININ İNCELENMESİ”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, vol. 26, no. 79, 2016, pp. 131-55.
Vancouver Karakadılar İS, Güney H. STARBUCKS FİRMASININ DENEYİMSEL PAZARLAMA UYGULAMALARININ İNCELENMESİ. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi. 2016;26(79):131-55.