Book Review
BibTex RIS Cite

Din Eğitimi Bilimi

Year 2018, Volume: 29 Issue: 1, 141 - 144, 15.06.2018

Abstract

Ülkemizde din eğitimi bilimi yakın bir geçmişe sahip olmakla beraber, günden güne zenginleşen literatürü ve çalışmalarıyla hızla önemi fark edilen bir alan haline gelmektedir. Bu metinde değerlendirilen kitap, bir disiplin olarak din eğitimini ele almış olup, din eğitiminin mahiyeti, alanı, görevleri, terminolojisi gibi bütün boyutlarını konu edinmek amacıyla yazılmıştır. Prof. Dr. Muhammet Şevki Aydın tarafın kaleme alınan Din Eğitimi Bilimi kitabı, 2017 yılında Kimlik Yayınları tarafından basılmıştır. Çalışma, 439 sayfadan oluşmaktadır. Anlatımını kronolojik sıralama ile gerçekleştiren yazar, kullanmış olduğu sade dili ile okuyucunun konu takibini kolaylaştırmaktadır. Yazarın dile getirdiği düşünceler ve anlatımları açısından ele alındığında eserin kendi içerisinde tutarlı ve zengin içeriğe sahip olduğu görülmektedir. Kitap, üç ana bölümden oluşmaktadır. “Eğitim’den Din Eğitimi’ne” başlığını taşıyanbirinci bölümde insan kavramı açıklanmış, İslam’da din eğitiminin Hz. Peygamber döneminden itibaren evreleri ve mevcut sistemi anlatılmıştır. 

References

  • Aydın, Muhammet Şevki. Din Eğitimi Bilimi. Kayseri: Kimlik Yayınları, 2017. ISBN: 978-605-2345-01-6 , 438 sayfa.

Din Eğitimi Bilimi

Year 2018, Volume: 29 Issue: 1, 141 - 144, 15.06.2018

Abstract

Ülkemizde din eğitimi bilimi yakın bir geçmişe sahip olmakla beraber, günden güne zenginleşen literatürü ve çalışmalarıyla hızla önemi fark edilen bir alan haline gelmektedir. Bu metinde değerlendirilen kitap, bir disiplin olarak din eğitimini ele almış olup, din eğitiminin mahiyeti, alanı, görevleri, terminolojisi gibi bütün boyutlarını konu edinmek amacıyla yazılmıştır. Prof. Dr. Muhammet Şevki Aydın tarafın kaleme alınan Din Eğitimi Bilimi kitabı, 2017 yılında Kimlik Yayınları tarafından basılmıştır. Çalışma, 439 sayfadan oluşmaktadır. Anlatımını kronolojik sıralama ile gerçekleştiren yazar, kullanmış olduğu sade dili ile okuyucunun konu takibini kolaylaştırmaktadır. Yazarın dile getirdiği düşünceler ve anlatımları açısından ele alındığında eserin kendi içerisinde tutarlı ve zengin içeriğe sahip olduğu görülmektedir. Kitap, üç ana bölümden oluşmaktadır. “Eğitim’den Din Eğitimi’ne” başlığını taşıyanbirinci bölümde insan kavramı açıklanmış, İslam’da din eğitiminin Hz. Peygamber döneminden itibaren evreleri ve mevcut sistemi anlatılmıştır. 

References

  • Aydın, Muhammet Şevki. Din Eğitimi Bilimi. Kayseri: Kimlik Yayınları, 2017. ISBN: 978-605-2345-01-6 , 438 sayfa.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Book Review and Criticism
Authors

Betül Günaydın 0000-0002-9565-4482

Publication Date June 15, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 29 Issue: 1

Cite

APA Günaydın, B. (2018). Din Eğitimi Bilimi. Journal of Istanbul University Faculty of Theology, 29(1), 141-144.
AMA Günaydın B. Din Eğitimi Bilimi. Journal of Istanbul University Faculty of Theology. June 2018;29(1):141-144.
Chicago Günaydın, Betül. “Din Eğitimi Bilimi”. Journal of Istanbul University Faculty of Theology 29, no. 1 (June 2018): 141-44.
EndNote Günaydın B (June 1, 2018) Din Eğitimi Bilimi. Journal of Istanbul University Faculty of Theology 29 1 141–144.
IEEE B. Günaydın, “Din Eğitimi Bilimi”, Journal of Istanbul University Faculty of Theology, vol. 29, no. 1, pp. 141–144, 2018.
ISNAD Günaydın, Betül. “Din Eğitimi Bilimi”. Journal of Istanbul University Faculty of Theology 29/1 (June 2018), 141-144.
JAMA Günaydın B. Din Eğitimi Bilimi. Journal of Istanbul University Faculty of Theology. 2018;29:141–144.
MLA Günaydın, Betül. “Din Eğitimi Bilimi”. Journal of Istanbul University Faculty of Theology, vol. 29, no. 1, 2018, pp. 141-4.
Vancouver Günaydın B. Din Eğitimi Bilimi. Journal of Istanbul University Faculty of Theology. 2018;29(1):141-4.