Bu makalede, Wittgenstein'in felsefesinin Meşşaîlerİ değerlendirme
girişiminde bize biri katkı diğeri de eleştirellik olmak üzere iki başlangıç
noktası sunabileceğini göstermeye çalıştık. Buna göre, (i) ilk bakışta İslam
filozoflarının din ve felsefeyi aynı hakikatin birbirinden farklı anlatımları
olarak görmeleri, Wittgenstein'in dil oyunları konseptine uyuyor izlenimi
vermektedir, (ii) Özellikle Fârâbî ekseninde, her ne kadar dinin ve felsefenin
aynı hakikatin birer veçhesi olduğu söylense de pratikte felsefenin, hakikati
dine nazaran daha sağlıklı bir biçimde yansıttığı görüşü baskındır. Buna
karşın dil oyunları konsepti temel alınarak, hakikati yansıtma ya da ona
karşılık gelme noktasında felsefenin dine herhangi bir rüchaniyeti
olamayacağı eleştirisi yapılabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 18, 2012 |
Published in Issue | Year 2005 Issue: 11 |