-
Bu araştırmada yapılandırmacı yaklaşıma göre hazırlanan öğretim programlarının
uygulandığı sınıfarda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin tercih ettikleri ölçme
araçları incelenmiştir. İstanbul örneğinde yürütülen çalışma, 2008–2009 yılında ilköğretim
okullarında görev yapan resmi-özel okullarda görev yapan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
öğretmenlerini kapsamaktadır. Araştırmada “ilişkisel tarama” modeli ve “anket” tekniği
kullanılmıştır. İstanbul’un 16 ilçesinden elde edilen 557 anket verisi, SPSS paket programıyla
analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenler geleneksel ölçme araçlarını, alternatif
ölçme araçlarına göre daha çok tercih etmektedirler. DKAB öğretmenlerinin en çok tercih ettiği
ölçme aracı performans görevi olmuştur.
Geleneksel ölçme araçları alternatif ölçme araçları ölçme değerlendirme DKAB Öğretim Programı
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 12, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Issue: 27 |