BibTex RIS Cite

-

Year 2012, Issue: 27, 85 - 112, 12.09.2013

Abstract

-

References

  • Alaz, Ayşegül ve Yarar, Seher (2009). “Ölçme ve Değerlendirme Sürecinde Sınıf Öğretmenlerinin Tercihleri ve Sebepleri”, I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Eğitim Araştırmaları Birliği Derneği, 1-3 Mayıs 2009, Çanakkale.
  • Algan, Serkan (2008). İlköğretim 6. ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Ölçme ve Değerlendirme Öğesinin Öğretmen Görüşleri Açısından İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Anıl, Duygu ve Acar, Meltem (2008). “Sınıf Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirme Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: V, Sayı: II, ss: 44-61.
  • Asrı, Safnaz (2005). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlikleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bil. Enstitüsü, Isparta.
  • Bal, Mehmet Suat (2009). “Yeni Müfredatın İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Sınav Sorularına Yansıması”, VIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Osman Gazi Üniversitesi, Eskişehir, 21-23 Mayıs, ss.370-379.
  • Bal, Mehmet Suat ve Özkülekçi Gökhan (2010). “Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi”, 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (20-22 Mayıs 2010), Elazığ, ss.79-83.
  • Balcı, Ali (2006). Sosyal Bilimlerde Araştırma (Yöntem, Teknik ve İlkeler), 6. Baskı, PegemA Yayıncılık, Ankara.
  • Banoğlu, Canan (2009). Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yöntemlerine Yönelik Yeterlilik Düzeyleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Berberoğlu, Giray ve Kalender, İlker (2005). Öğrenci Başarısının Yıllara, Okul Türlerine Göre İncelenmesi: ÖSS ve PISA Örneği, Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 4 (7), 21-35.
  • Cansız-Aktaş, Meral (2008). Öğretmenlerin Yeni Ortaöğretim Matematik Programının Ölçme Değerlendirme Boyutuna Bakışlarının İncelenmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Çakan, Mehtap (2004). “Öğretmenlerin Ölçme-Değerlendirme Uygulamaları ve Yeterlik Düzeyleri: İlk ve Ortaöğretim” Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, C:37, Sayı: 2.
  • Çakmak, Alaaddin (2011). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri ve Öğretmenlerin Bunları Kullanma Düzeyleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Çelikkaya, Tekin; Karakuş Ufuk; Öztürk Demirbaş Çağrı (2010). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Ölçme – Değerlendirme Araçlarını Kullanma Düzeyleri Ve Karşılaştıkları Sorunlar, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 11, Sayı: 1, ss.57-76.
  • Gelbal, Selahattin ve Kelecioğlu, Hülya (2007). Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Hakkındaki Yeterlik Algıları ve Karşılaştıkları Sorunlar, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33: 135-145.
  • Gündoğdu, Yusuf Bahri (2011). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Öğrenci Başarısını Değerlendirme Yeterlikleri (İstanbul Örneği), Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Güngör, Ali (2001). İlköğretim Okulları İkinci Kademe Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirme Sorunları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karasar, Niyazi (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi, 18. Baskı, Ankara: Nobel Yay.
  • Karataş, Süleyman (2010). “İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri”, Kuramsal Eğitimbilim, 3 (1), 56-65.
  • Kilmen, Sevilay ve Çıkrıkçı Demirtaşlı, Nükhet (2009). Sınıf Öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirme İlkelerini Uygulama Düzeylerine İlişkin Görüşleri, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt: 42, Sayı: 2, ss:27-55.
  • MEB (2007a). Temel Eğitime Destek Programı, Can Ajans, Ankara. MEB (2007b). İlköğretim DKAB Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü, 2007.
  • MEB (2007c). “Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul ve Kurumlarda Yapılacak Araştırma ve Araştırma Desteğine Yönelik İzin ve Uygulama Yönergesi” (28/02/2007 Tarihli ve 1084 Sayılı Makam Onayı).
  • MEB PISA (2005). EARGED PISA Projesi 2003 Uygulaması Ulusal Raporu Orhan, Ahmet Turan (2007). Fen Eğitiminde Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin İlköğretim Öğretmen Adayı, Öğretmen ve Öğrenci Boyutu Dikkate Alınarak İncelenmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Sağlam-Arslan, Ayşegül, Devecioğlu-Kaymakçı, Yasemin ve Arslan Selahattin (2009). Alternatif Ölçme-Değerlendirme Etkinliklerinde Karşılaşılan Problemler: Fen ve Teknoloji Öğretmenleri Örneği, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 1–12.
  • Selçuk, Mualla (2005). Çocuğun Eğitiminde Dinî Motifler, 3. Baskı, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, Ankara, s. 130.
  • Yılmaz, Tuğba (2006). Yenilenen 5. Sınıf Matematik Programı Hakkında Öğretmen Görüşleri (Sakarya İli Örneği), Sakarya Üniversitesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya.
  • Zengin, Mahmut (2011). Din Eğitimi ve Öğretiminde Yapılandırmacı Yaklaşım, DEM Yayınları, İstanbul.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Tercih Ettikleri Ölçme Araçları

Year 2012, Issue: 27, 85 - 112, 12.09.2013

Abstract

Bu araştırmada yapılandırmacı yaklaşıma göre hazırlanan öğretim programlarının
uygulandığı sınıfarda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin tercih ettikleri ölçme
araçları incelenmiştir. İstanbul örneğinde yürütülen çalışma, 2008–2009 yılında ilköğretim
okullarında görev yapan resmi-özel okullarda görev yapan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
öğretmenlerini kapsamaktadır. Araştırmada “ilişkisel tarama” modeli ve “anket” tekniği
kullanılmıştır. İstanbul’un 16 ilçesinden elde edilen 557 anket verisi, SPSS paket programıyla
analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenler geleneksel ölçme araçlarını, alternatif
ölçme araçlarına göre daha çok tercih etmektedirler. DKAB öğretmenlerinin en çok tercih ettiği
ölçme aracı performans görevi olmuştur.

References

  • Alaz, Ayşegül ve Yarar, Seher (2009). “Ölçme ve Değerlendirme Sürecinde Sınıf Öğretmenlerinin Tercihleri ve Sebepleri”, I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Eğitim Araştırmaları Birliği Derneği, 1-3 Mayıs 2009, Çanakkale.
  • Algan, Serkan (2008). İlköğretim 6. ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Ölçme ve Değerlendirme Öğesinin Öğretmen Görüşleri Açısından İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Anıl, Duygu ve Acar, Meltem (2008). “Sınıf Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirme Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: V, Sayı: II, ss: 44-61.
  • Asrı, Safnaz (2005). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlikleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bil. Enstitüsü, Isparta.
  • Bal, Mehmet Suat (2009). “Yeni Müfredatın İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Sınav Sorularına Yansıması”, VIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Osman Gazi Üniversitesi, Eskişehir, 21-23 Mayıs, ss.370-379.
  • Bal, Mehmet Suat ve Özkülekçi Gökhan (2010). “Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi”, 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (20-22 Mayıs 2010), Elazığ, ss.79-83.
  • Balcı, Ali (2006). Sosyal Bilimlerde Araştırma (Yöntem, Teknik ve İlkeler), 6. Baskı, PegemA Yayıncılık, Ankara.
  • Banoğlu, Canan (2009). Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yöntemlerine Yönelik Yeterlilik Düzeyleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Berberoğlu, Giray ve Kalender, İlker (2005). Öğrenci Başarısının Yıllara, Okul Türlerine Göre İncelenmesi: ÖSS ve PISA Örneği, Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 4 (7), 21-35.
  • Cansız-Aktaş, Meral (2008). Öğretmenlerin Yeni Ortaöğretim Matematik Programının Ölçme Değerlendirme Boyutuna Bakışlarının İncelenmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Çakan, Mehtap (2004). “Öğretmenlerin Ölçme-Değerlendirme Uygulamaları ve Yeterlik Düzeyleri: İlk ve Ortaöğretim” Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, C:37, Sayı: 2.
  • Çakmak, Alaaddin (2011). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri ve Öğretmenlerin Bunları Kullanma Düzeyleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Çelikkaya, Tekin; Karakuş Ufuk; Öztürk Demirbaş Çağrı (2010). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Ölçme – Değerlendirme Araçlarını Kullanma Düzeyleri Ve Karşılaştıkları Sorunlar, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 11, Sayı: 1, ss.57-76.
  • Gelbal, Selahattin ve Kelecioğlu, Hülya (2007). Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Hakkındaki Yeterlik Algıları ve Karşılaştıkları Sorunlar, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33: 135-145.
  • Gündoğdu, Yusuf Bahri (2011). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Öğrenci Başarısını Değerlendirme Yeterlikleri (İstanbul Örneği), Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Güngör, Ali (2001). İlköğretim Okulları İkinci Kademe Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirme Sorunları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karasar, Niyazi (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi, 18. Baskı, Ankara: Nobel Yay.
  • Karataş, Süleyman (2010). “İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri”, Kuramsal Eğitimbilim, 3 (1), 56-65.
  • Kilmen, Sevilay ve Çıkrıkçı Demirtaşlı, Nükhet (2009). Sınıf Öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirme İlkelerini Uygulama Düzeylerine İlişkin Görüşleri, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt: 42, Sayı: 2, ss:27-55.
  • MEB (2007a). Temel Eğitime Destek Programı, Can Ajans, Ankara. MEB (2007b). İlköğretim DKAB Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü, 2007.
  • MEB (2007c). “Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul ve Kurumlarda Yapılacak Araştırma ve Araştırma Desteğine Yönelik İzin ve Uygulama Yönergesi” (28/02/2007 Tarihli ve 1084 Sayılı Makam Onayı).
  • MEB PISA (2005). EARGED PISA Projesi 2003 Uygulaması Ulusal Raporu Orhan, Ahmet Turan (2007). Fen Eğitiminde Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin İlköğretim Öğretmen Adayı, Öğretmen ve Öğrenci Boyutu Dikkate Alınarak İncelenmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Sağlam-Arslan, Ayşegül, Devecioğlu-Kaymakçı, Yasemin ve Arslan Selahattin (2009). Alternatif Ölçme-Değerlendirme Etkinliklerinde Karşılaşılan Problemler: Fen ve Teknoloji Öğretmenleri Örneği, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 1–12.
  • Selçuk, Mualla (2005). Çocuğun Eğitiminde Dinî Motifler, 3. Baskı, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, Ankara, s. 130.
  • Yılmaz, Tuğba (2006). Yenilenen 5. Sınıf Matematik Programı Hakkında Öğretmen Görüşleri (Sakarya İli Örneği), Sakarya Üniversitesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya.
  • Zengin, Mahmut (2011). Din Eğitimi ve Öğretiminde Yapılandırmacı Yaklaşım, DEM Yayınları, İstanbul.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yusuf Gündoğdu

Publication Date September 12, 2013
Published in Issue Year 2012 Issue: 27

Cite

APA Gündoğdu, Y. (2013). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Tercih Ettikleri Ölçme Araçları. Journal of Istanbul University Faculty of Theology(27), 85-112.
AMA Gündoğdu Y. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Tercih Ettikleri Ölçme Araçları. Journal of Istanbul University Faculty of Theology. September 2013;(27):85-112.
Chicago Gündoğdu, Yusuf. “Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Tercih Ettikleri Ölçme Araçları”. Journal of Istanbul University Faculty of Theology, no. 27 (September 2013): 85-112.
EndNote Gündoğdu Y (September 1, 2013) Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Tercih Ettikleri Ölçme Araçları. Journal of Istanbul University Faculty of Theology 27 85–112.
IEEE Y. Gündoğdu, “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Tercih Ettikleri Ölçme Araçları”, Journal of Istanbul University Faculty of Theology, no. 27, pp. 85–112, September 2013.
ISNAD Gündoğdu, Yusuf. “Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Tercih Ettikleri Ölçme Araçları”. Journal of Istanbul University Faculty of Theology 27 (September 2013), 85-112.
JAMA Gündoğdu Y. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Tercih Ettikleri Ölçme Araçları. Journal of Istanbul University Faculty of Theology. 2013;:85–112.
MLA Gündoğdu, Yusuf. “Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Tercih Ettikleri Ölçme Araçları”. Journal of Istanbul University Faculty of Theology, no. 27, 2013, pp. 85-112.
Vancouver Gündoğdu Y. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Tercih Ettikleri Ölçme Araçları. Journal of Istanbul University Faculty of Theology. 2013(27):85-112.