Bu araştırmanın amacı; İstanbul ili sınırlarında eğitim veren vakıf üniversitelerine bağlı meslek yüksekokullarında çalışan öğretim elemanlarının içsel, dışsal ve genel iş doyum düzeylerini tespit etmektir. Araştırma İstanbul ilinde yer alan 7 vakıf üniversitesinde (Bahcesehir, Fatih, Beykent, Kadir Has, Bilgi, Kultur ve Istanbul Ticaret) gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri bu üniversitelerde tam zamanlı olarak görev yapan 149 öğretim elemanı üzerinden elde edilmiştir. Kısa adı MSQ olan ve 20 maddeden oluşan Minnesota İş Doyum Anketi kullanılarak veriler elde edilmiştir. Öğretim elemanlarının cevapları SPSS programı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmada kullanılan istatistiksel teknikler; aritmetik ortalama, standart sapma, t- testi, tek yönlü varyans analizi ve LSD testidir. Araştırma sonucunda öğretim elemanlarının genel, içsel ve dışsal iş doyum düzeylerinin yeterince yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, öğretim elemanlarının içsel iş doyum düzeylerinin dışsal iş doyum düzeylerinden daha yüksek olması da araştırmanın başka bir bulgusudur. Öğretim elemanlarının mesleki kıdemleri, medeni durumları, cinsiyetleri ve öğrenim düzeyleri ile iş doyum düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Yaş değişkeni ile, öğretim elemanlarının hem içsel hem de dışsal iş doyum
düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki saptanmıştır.
The main purpose of this study was to determine general, internal and external job satisfaction levels of the university teaching staff at vocational schools of foundation universities in İstanbul. The research was carried at 7 foundation universities (Bahcesehir, Fatih, Kadir Has, Kultur, Bilgi, Beykent and Istanbul Commerce) in Istanbul. Data of the study were gathered from 149 full time teaching staff at these universities. Minnesota Job Satisfaction Questionnaire (MSQ) consisting of 20 items was used to obtain the data for the study. To analyse the results, some statistical techniques like mean, standart deviation, t test, one way anova and LSD test were used. At the end of the study, it has been found that the general as well as internal and external job satisfaction levels of the lecturers working for vocational school of foundation universities are adequately high. Besides, the lecturers’ internal job satisfaction is meaningfully higher than their external job satisfaction level. According to the analysis of the study, there is no statistically meaningful difference between the lecturers gender, marital status, years of experience at work and educational level. In contrast to these variables, there is a significant difference between age and lecturers’ internal and external job satisfaction level.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Management and Organization |
Authors | |
Publication Date | December 2, 2009 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 39 Issue: 2 |