Küresel piyasa koşullarının yerellikleri daha fazla rekabetçi olmaya zorladığı genel kabul görmektedir. Bu bağlamda rekabet daha proaktif ve girişimci olmak anlamına gelmektedir. Bu çalışma Türkiye’de sekiz gelişmiş büyükşehir belediyesinin stratejik planlarının temel politika yönelişlerini gösteren alt başlıklarını –vizyon, güçlü ve zayıf yanlar, fırsatlar, tehditler- ele alarak rekabetçi tutumlarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu incelemede Türkiye’deki metropoliten yönetim sisteminin geleceği için küresel bir ölçek belirleyerek büyük oranda rekabetçi bir dünyaya rota çizdiği görülmektedir. Böylece Türkiye’de büyükşehir belediyeleri kamusal varlıkları yerleşikleri arasında eşitlikçi bir biçimde kullanmak yerine piyasa koşullarına dayanan yerel büyüme yaklaşımıyla değerlendirmektedir. Bu sürecin metropoliten sistemin küresel güçlere mali bağımlılığını artırabileceği ve kentleri kendi sahiplerinden uzaklaştırabileceği görülmektedir
As a widespread agreement in literature, global market conditions have enforced localities to be
more competitive. In this context competition means to become more proactive and entrepreneurial.
This study attempts to indicate competitive attitudes of eight Turkish greater city municipalities
by penetrating subtitles of strategic plans -vision, strengths, weaknesses, opportunities and
threats- which manifest basic policy directions. In this analysis it can be easily seen that Turkish
metropolitan government system substantially routing in a competitive world by identifying global
scale for its future. By so doing Turkish greater city municipalities have utilize public facilities in
accordance with local growth approach relying on market conditions instead of redistribution of
them according to equity between local residents. It is evaluated that this process may increase the
financial dependency of metropolitan system to global forces and removal of cities from its real
owners.
Konular | Siyaset Bilimi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 54 |