-
Isletmelerin, sorumluluk alanlarini belirlerken, giderek karmasiklasan isletme agindaki tüm
paydas gruplarinin görüslerini ve beklentilerini dikkate alarak faaliyetlerini gelistirmeleri
önem tasimaktadir. Bu dogrultuda cevaplanmasi gereken sorulardan biri, firmalarin mi
toplumun ve bireyin ihtiyaçlarini karsilamak için var oldugu, yoksa birey ve toplumun mu
firmalarin devamliligi için var oldugu sorusudur. Bu çerçevede gelisen Kurumsal Sosyal
Sorumluluk (KSS) uygulamalari, özellikle, pazar dinamikleri bakimindan önemli bir
potansiyel içeren ama ayni ölçüde kirilgan bir yapida olan, gelismekte olan ülkeler
baglaminda dikkat çekmektedir. Bu düsünceyi esas alarak gerçeklestirilen çalismada,
öncelikle, KSS’nin kavramsal çerçevesi, kapsami ve önemi tartisilacak, ardindan;
“Kurumsallasma Teorisi”, “Paydas Yaklasimi” ve “Stratejik Yaklasim”in KSS anlayisi için
olusturdugu teorik temeller açiklanacak ve son olarak, konunun gelismekte olan ülkelerde
nasil ele alindigina deginilecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 14, 2011 |
Published in Issue | Year 2010 Issue: 43 |