BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2006, Sayı: 35, 173 - 190, 22.11.2011

Öz

-

HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜ VE GRÖNROOS MODELİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2006, Sayı: 35, 173 - 190, 22.11.2011

Öz

Hizmet kalitesinin ölçümü -hizmetlerin soyut olma, üretim ve tüketimin es zamanli olmasi
gibi- nitelikleri geregi, somut ürün kalitesinin ölçümünden daha karmasik olmakta ve farkli
hizmet kalitesi ölçüleri ve modelleri gerektirmektedir. Literatürde yaygin olarak kullanilan
hizmet kalite ölçüleri Servqual, Servperf ve Grönroos Modelleri olarak bilinmektedir. Ayni
Modellerden Yüksek Ögretim Kurumlari hizmet kalitesinin ölçülmesinde de yararlanilabilir.
Yüksek Ögretim Kurumlarinda hizmet kalitesinin ölçümünde genellikle tüketic i olarak
ögrenciler, akademik ve akademik olmayan personel kabul edilmekle birlikte, Yüksek
Ögretim Kurumlarinin tüketic ilerinin ögrenc iler, personel, endüstri, toplum, devlet, finans
kurumlari ve aileler gibi, çok genis bir alan ve grup olarak kabul edilmesi gerekliligi açiktir.
Bu çalisma Nigde Üniversitesi’nin hizmet kalitesini, Nigde halkina uygulanan bir
arastirmanin sonuçlari ile degerlendirmektedir. Arastirmada hizmet kalitesinin ölçümünde
önemli bir model olarak kabul edilen, Grönroos Modeli’nden yararlanilmakta ve istatistik
analizlerle elde edilen sonuçlar yorumlanmaktadir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esen Gürbüz Bu kişi benim

Ahmet Ergülen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Kasım 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 35

Kaynak Göster

APA Gürbüz, E., & Ergülen, A. (2011). HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜ VE GRÖNROOS MODELİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi(35), 173-190.
AMA Gürbüz E, Ergülen A. HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜ VE GRÖNROOS MODELİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi. Kasım 2011;(35):173-190.
Chicago Gürbüz, Esen, ve Ahmet Ergülen. “HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜ VE GRÖNROOS MODELİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, sy. 35 (Kasım 2011): 173-90.
EndNote Gürbüz E, Ergülen A (01 Kasım 2011) HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜ VE GRÖNROOS MODELİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi 35 173–190.
IEEE E. Gürbüz ve A. Ergülen, “HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜ VE GRÖNROOS MODELİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, sy. 35, ss. 173–190, Kasım 2011.
ISNAD Gürbüz, Esen - Ergülen, Ahmet. “HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜ VE GRÖNROOS MODELİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi 35 (Kasım 2011), 173-190.
JAMA Gürbüz E, Ergülen A. HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜ VE GRÖNROOS MODELİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi. 2011;:173–190.
MLA Gürbüz, Esen ve Ahmet Ergülen. “HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜ VE GRÖNROOS MODELİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, sy. 35, 2011, ss. 173-90.
Vancouver Gürbüz E, Ergülen A. HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜ VE GRÖNROOS MODELİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi. 2011(35):173-90.