BibTex RIS Cite

-

Year 2006, Issue: 35, 173 - 190, 22.11.2011

Abstract

-

HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜ VE GRÖNROOS MODELİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2006, Issue: 35, 173 - 190, 22.11.2011

Abstract

Hizmet kalitesinin ölçümü -hizmetlerin soyut olma, üretim ve tüketimin es zamanli olmasi
gibi- nitelikleri geregi, somut ürün kalitesinin ölçümünden daha karmasik olmakta ve farkli
hizmet kalitesi ölçüleri ve modelleri gerektirmektedir. Literatürde yaygin olarak kullanilan
hizmet kalite ölçüleri Servqual, Servperf ve Grönroos Modelleri olarak bilinmektedir. Ayni
Modellerden Yüksek Ögretim Kurumlari hizmet kalitesinin ölçülmesinde de yararlanilabilir.
Yüksek Ögretim Kurumlarinda hizmet kalitesinin ölçümünde genellikle tüketic i olarak
ögrenciler, akademik ve akademik olmayan personel kabul edilmekle birlikte, Yüksek
Ögretim Kurumlarinin tüketic ilerinin ögrenc iler, personel, endüstri, toplum, devlet, finans
kurumlari ve aileler gibi, çok genis bir alan ve grup olarak kabul edilmesi gerekliligi açiktir.
Bu çalisma Nigde Üniversitesi’nin hizmet kalitesini, Nigde halkina uygulanan bir
arastirmanin sonuçlari ile degerlendirmektedir. Arastirmada hizmet kalitesinin ölçümünde
önemli bir model olarak kabul edilen, Grönroos Modeli’nden yararlanilmakta ve istatistik
analizlerle elde edilen sonuçlar yorumlanmaktadir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Esen Gürbüz This is me

Ahmet Ergülen This is me

Publication Date November 22, 2011
Published in Issue Year 2006 Issue: 35

Cite

APA Gürbüz, E., & Ergülen, A. (2011). HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜ VE GRÖNROOS MODELİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi(35), 173-190.
AMA Gürbüz E, Ergülen A. HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜ VE GRÖNROOS MODELİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi. November 2011;(35):173-190.
Chicago Gürbüz, Esen, and Ahmet Ergülen. “HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜ VE GRÖNROOS MODELİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, no. 35 (November 2011): 173-90.
EndNote Gürbüz E, Ergülen A (November 1, 2011) HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜ VE GRÖNROOS MODELİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi 35 173–190.
IEEE E. Gürbüz and A. Ergülen, “HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜ VE GRÖNROOS MODELİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, no. 35, pp. 173–190, November 2011.
ISNAD Gürbüz, Esen - Ergülen, Ahmet. “HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜ VE GRÖNROOS MODELİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi 35 (November 2011), 173-190.
JAMA Gürbüz E, Ergülen A. HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜ VE GRÖNROOS MODELİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi. 2011;:173–190.
MLA Gürbüz, Esen and Ahmet Ergülen. “HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜ VE GRÖNROOS MODELİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, no. 35, 2011, pp. 173-90.
Vancouver Gürbüz E, Ergülen A. HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜ VE GRÖNROOS MODELİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi. 2011(35):173-90.