Milliyetçi tarih yazımcılığı çerçevesinde kaleme alınarak zorunlu eğitim kurumlarında öğrencilere
sunulan ders kitapları, ulus inşasında kullanılan başlıca araçlardan birisidir. Bu çalışmada,
Hırvatistan’da ortaokul ve lise düzeyinde okutulan tarih kitaplarında nasıl bir Osmanlı-Türk imgesi
oluşturulduğu incelenmiştir. Hırvatistan’da 2007’den bu yana hazırlanan ders kitaplarında siyasi
doğruculuk dili ve anlatısının benimsendiği görülüyor. Ancak, kitaplarda yer alan görsellerin
seçimi, kullanımı ve benimsenen anlatım tarzı bakımından önemli iyileşmeler kaydedilmiş olsa da,
milliyetçi tarih yazımcılığının ana temalarının kitap metinlerine içkin kalması nedeniyle, milliyetçi
kalıpları destekleyen, biz-ötekiler ayrımına dayalı bir tarih anlatısının devam ettiği saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 18, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 50 |