Yazar, Türkiye'nin Türk Dünyasındaki eğitim-öğreüm faaliyetlerinin Batı sömürgecilik eğiliminden çok farklı olduğunu belirtmekte ve çalışmasını iki bölümde sunmaktadır. Birinci bölümde Türk Dünyasındaki eğitim ve öğretim faaliyetlerine genel bir bakış vardır. Bu bölümde Türk Dünyasında eğitim yapan kuruluşların yapıları ve istatisliki verileri ortaya konmaktadır. Eğitim ve öğretim alanında Devletin kuruluşlarının özel kuruluşlardan oldukça önde olduğu görülmektedir. Yine bu bölümde yazar Türk Dünyasındaki eğitim modelimizi de analiz etmekte; seviyeleri itibariyle eğitim kurumlarımızın istatistiki bilgilerini vermektedir. Bunun yanında Türk Dünyasındaki eğitim meselelerimizi bilimsel bir tetkike tâbi tutmakta, eğilim dilindeki çeşitliliğin getireceği sorunları önceden haber vermektedir. Çalışmanın ikinci bölümü Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı 'nın bölgede kurduğu okulların amaç ve hedeflerini, fiziksel yapılarını ve belli başlı özelliklerini ihtiva etmektedir. Ayrıca bu bölümde vakfın eğitim kurumlarının Türkçe eğitim yaptığına işaret edilmekte; Türkiye'deki eğitim-öğreüm programları ile paralellik taşıdığı belirtilmektedir. Çalışmanın son bölümünde maliyet hesapları incelenmekte ve Devletin yaptığı eğitimin oldukça pahalı olduğu tablolarla gösterilmektedir. Sonuç olarak Türkiye'nin yurt dışı eğilim harcamalarının sağlam esaslara dayanmadığı, harcanan paraların verimliliğinin düşük olduğu görülmektedir. Türkiye yurtdışı eğitim politikasını yeniden tespit etmelidir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 13, 2011 |
Published in Issue | Year 2005 Issue: 31 |