Joseph Mallord William Turner, (1775-1851) İngiliz Romantik hareketinin
niteliğini görsel formda temsil etmiş ve 19. yüzyıl resim sanatına
ışık ve rengin ‘eterik’ ifadesinde maneviyatı ve duygusallığı kazandırmıştır.
Görseli sınırlayan klasik formüllerin kısır tekrarını reddederek,
‘yapısal yoksunluk’ tarzıyla fiziksel dünyayı soyutlaştırmış ve resme
‘proto-ekspresyonist’ bir görünüm ve ifade kazandırmıştır. Rasyonaliteyi
simgeleyen kontur sınırlamasından kurtulan renk ve ışık, (“sınır ve
hattan yoksun”) sfumato görünümüyle özgürlüğün çarpıcı ifadesidir;
böylece Viktorya döneminin klişeleşmiş ‘müşvik doğa’ anlayışının aksine,
insanlığa kayıtsız ve zalim tutumuyla ‘yıkıcı’ bir doğa anlayışını
“şiirsel” anlatıyla temsil eder.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 2, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 23 |