İnternet, küreselleşen dünyada pazarlamanın önemli araçlarından birisidir. Bu çalışmada, Türkiye’de otobüsle şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapan firmaların, online rezervasyon ve satış sistemlerini ne ölçüde ve etkinlikte kullandıkları ölçülmeye çalışılmış ve bazı öneriler sunulmuştur. Araştırma evrenini, İstanbul, Bursa ve Ege bölge müdürlüklerine bağlı şehirlerarası otobüs firmaları oluşturmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, firmalar İnternet sitelerini öncelikle reklam ve tanıtım, müşteriler ile iletişim kurma, müşterilere bilgi sunma ve veri tabanı oluşturma amaçları ile kullanmaktadırlar.
Internet is one of the important tools of marketing in globalizing world. In this study, it is tried to measure the effectiveness and the rate of online reservation and sales systems used by intercity bus companies in Turkey. The research population is comprised by intercity bus companies affiliated to Istanbul, Bursa and the Aegean regional directorate. According to research results, businesses use their websites preferably for advertising and promotion, communicate with customers, providing information to customers and creating a data base.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Other ID | JA54CA77BM |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 |