İngilizcede kısaca WOMM olarak ifade edilen ağızdan ağıza pazarlama, tüketicilerindiğer insanlarla firma ya da ürün hakkındaki bilgileri yazılı ya da sözlü olarakpaylaştığı ve yaydığı bir pazarlama stratejisi şeklidir. Bugün artık bilinçlitoplumlarda İnternet’teki ağızdan ağıza pazarlama tüketicilerin nihai satın almakararında son derece önemli bir faktördür. Bu çalışmanın amacı İnternet üzerindekiağızdan ağıza pazarlamayı örnekleri ile değerlendirmektir.
Word of mouth marketing, also called WOMM in English, is a marketing strategyform via oral or written in which consumers share&spread other people aboutproduct or firm. Word of mouth marketing is an extremely important factor in theconsumer’s final purchase decision in the conscious societies on the internet. Thispaper aims to evaluate word of mouth marketing applications on the internet.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Other ID | JA46GU37CT |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 2 Issue: 1 |