Research Article
BibTex RIS Cite

Sanal Dünyada Başarının Yol Haritası ve Elektronik Pazarlamanın Boyutları

Year 2011, Volume: 2 Issue: 1, 37 - 47, 01.05.2011
https://doi.org/10.5505/iuyd.2011.54264

Abstract

AMAÇ: İnternet ve E-ticaret ile birlikte işletmeler için sanal dünyada yeni iş kurallarıoluştu. Mekandan bağımsız, hızın çok önemli olduğu ve iş süreçlerinin verimlive etkin yürütülebilmesi için bilgi iletişiminin şart olduğu yeni bir ekonomişekillendi. Hızlı üretim, hızlı pazarlama, müşteriye hızlı erişim, hammaddeninhızlı tedariki, malın hızlı sevkiyatı zaman boyutunun önemini artırırken, eskidentek bir coğrafyada gerçekleşen iş süreçlerinin artık coğrafi konumdan bağımsızyürüyebilmesi yeni şekillenen ekonominin önemli göstergeleri. Bir işyeriningenel müdürlüğünün ya da merkezinin üretimin yapıldığı bölgede olması şartdeğil. İnternet sayesinde fiziki uzaklıklar, işlerin düzgün yürümesine bir engelteşkil etmiyor. Tedarikçiler dünyanın her tarafından bulunabiliyor. Müşterilerbenzer şekilde tüm dünyadan sizi bulabiliyor. Kablolu, kablosuz ağlarla birbirinebağlı, konuşan donanım ve yazılımlar iş süreçlerinin kesintisiz biçimdeyürütülmesini sağlıyor. Küreselleşen dünyada herkes birbirine bir şekildebağlanıyor. Tedarikçiler dünyanın neresinde olurlarsa olsunlar mal verdiklerişirketlerle iletişim halindeler, şirketler müşterileriyle web siteleri üstünden sosyalağlardan bağlantı halindeler. Rakip kavramı bile artık eskisi gibi tanımlanmıyor.Hatta zaman zaman rakiplerin ilişkisi birbirleriyle stratejik ortaklıklara kadargidebiliyor.Sonuçta yeni ekonominin getirdiği kurallar nedeniyle işletmelerin hayatı oldukçadeğişti. Artık işler eskisi gibi yürümüyor ve yürümeyecek te. Fakat göz ardıedilmemesi gereken en önemli konulardan birisi yukarda belirtilen gerçeklererağmen elektronik ticaret, elektronik pazarlama vb. şekilde önüne “e” gelen iş veyönetim fonksiyonlarında her şeyin “e” den ibaret olmadığı gerçeği. Yenidünyanın gerçeği şu ki, sanal dünyada başarının yol haritasının önemli birarayüzü var. Bu da gerçek dünyada fiziksel iş süreçlerinin düzgün yürümesi halaçok önemli. Yöneticilerin yönetim becerilerine sahip olmaları ve vizyonerolmaları hala çok önemli. Vizyonlarına katmaları gereken, Bilişim Teknolojilerinin getirdiği nimetlerden faydalanmak ve yeni ekonomide ortayaçıkan fırsatları değerlendirmek.YÖNTEMLER: BULGULAR: SONUÇ

Success road map in the virtual world and electronic marketing dimensions

Year 2011, Volume: 2 Issue: 1, 37 - 47, 01.05.2011
https://doi.org/10.5505/iuyd.2011.54264

Abstract

OBJECTIVE: Success road map in the virtual world and electronicmarketing dimensionsMETHODS: RESULTS: CONCLUSION

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Other ID JA74HZ85VY
Journal Section Research Article
Authors

Şule Işınsu Özmen This is me

Publication Date May 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Özmen, Ş. I. (2011). Sanal Dünyada Başarının Yol Haritası ve Elektronik Pazarlamanın Boyutları. İnternet Uygulamaları Ve Yönetimi Dergisi, 2(1), 37-47. https://doi.org/10.5505/iuyd.2011.54264