Bu çalışma İnternet’te tüketiciler tarafından yaratılan içeriğin –online yorum ve önerilerin- karar sürecinde kullanımını ve etkilerini anlamayı amaçlamaktadır. Çalışmada kullanılan keşifsel örnek olay yöntemi kapsamında, online bilgi kaynaklarının kullanımında uzman bir tüketici ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışma online yorum ve önerilerin farklı yönlerini ortaya koymaktadır. Bu enformasyon kaynakları, bilgi arama sürecinde tüketicinin karşılaştığı engelleri aşmasına yardımcı olmaktadır. Aynı zamanda, pazar bilgisinin kontrolünü tüketicilere aktarmakta ve tüketiciyi pazarda daha güçlü kılmaktadır. Ancak çelişkili, dağınık ve anlaşılması zor yapısı nedeniyle tüketicinin kafasının karışmasına ve enformasyonla yüklenmesine de neden olabilmektedir. Keşifsel yapısı nedeniyle, çalışmanın bu bulguları alanda yapılacak sonraki çalışmalar için bir başlangıç olarak değerlendirilmelidir.
The purpose of this study is to understand the uses and influence of online consumer generated content -online consumer reviews and recommendations- on decision making. An exploratory case study method was used. Semi-structured interviews were conducted with a participant who is an expert consumer on using online information sources. The study showed different aspects of online consumer reviews and recommendations. These information sources help consumers overcoming barriers during the information search. They also shifts control of market knowledge from suppliers to consumers and empower consumer. However, because of the deficient, conflicting and disorganized nature, they also create consumer confusion and information overload. Because of its exploratory nature, the findings of this study should be interpreted as a starting-point for further research.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Other ID | JA69FS64MB |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 2 Issue: 2 |