Research Article
BibTex RIS Cite

A Research on web and social network sites of e-commerce enterprises by content analysis method

Year 2012, Volume: 3 Issue: 2, 53 - 78, 01.10.2012
https://doi.org/10.5505/iuyd.2012.87597

Abstract

OBJECTIVE: E-commerce coming forward with rapid growth and international penetration ofInternet technologies, is getting more favored for consumers by its benefits. Inthe new economy corporations preferring e-commerce are also improving theirweb and social network sites through improved technology and changingconsumer expectations. In this study, web and social network sites of the top tene-commerce corporations (internet retailing) determined by their turnovers in2010, are examined by the method of content analysis. In consequence, it wasdiscovered that corporations with common intention were in correspondencewith providing similar criterion. Besides, various proposals were made for the ecommercecorporations through our findings.METHODS: RESULTS: CONCLUSION

E-Ticaret İşletmelerinin Web ve Sosyal Ağ Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi

Year 2012, Volume: 3 Issue: 2, 53 - 78, 01.10.2012
https://doi.org/10.5505/iuyd.2012.87597

Abstract

AMAÇ: İnternet teknolojilerinin hızlı gelişimi ve dünya çapında yaygınlığı ile ön planaçıkan e-ticaret, hem işletmelere hem de tüketicilere sağladığı yararlar nedeniyledaha fazla tercih edilir hale gelmektedir. Yeni ekonomi içerisinde başarılı olmakisteyen işletmeler sadece e-ticareti tercih etmekle kalmamakta, aynı zamandaweb ve sosyal ağ sitelerini gelişen teknoloji ve değişen tüketici beklentileridoğrultusunda geliştirme yoluna gitmektedir. Bu çalışmada, 2010 yılındaTürkiye’de cirosu en yüksek ilk 10 e-ticaret işletmesinin (perakendeci) web vesosyal ağ siteleri içerik analizi yöntemiyle incelenmektedir. Araştırmasonucunda, ortak amaçla hareket eden işletmelerin benzer kriterleri sağlamadabenzeştiği görülmüştür. Ayrıca, bulgular ışığında e-ticaret işletmelerine çeşitliönerilerde bulunulmaktadır.YÖNTEMLER: BULGULAR: SONUÇ

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Other ID JA46TA94AR
Journal Section Research Article
Authors

Mehmet Marangoz1 This is me

Burak Yeşildağ2 This is me

İşıl Arıkan Saltık2

Publication Date October 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Marangoz1, M., Yeşildağ2, B., & Saltık2, İ. A. (2012). E-Ticaret İşletmelerinin Web ve Sosyal Ağ Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi. İnternet Uygulamaları Ve Yönetimi Dergisi, 3(2), 53-78. https://doi.org/10.5505/iuyd.2012.87597