Üretim faktörlerinden olan emeğin maksimum düzeyde kullanılması ülkeler açısından büyük önem taşımaktadır. Emek arzının emek talebine eşit olmaması sonucu ortaya çıkan işsizlik sorunu, kadınların işgücü piyasasına katılımının daha az olmasından dolayı kadınlarda, erkeklere oranla daha yüksek düzeylerde karşımıza çıkmaktadır. Kadınların işgücüne katılımı, OECD ve AB ülkelerinde yüksek düzeylerde olmasına rağmen Türkiye’de kadınların işgücüne katılımı daha düşük bir seviyede kalmıştır. Bu oranın düşük olmasının çeşitli kültürel, sosyal ve ekonomik yönlü sebepleri bulunmaktadır. Bu çalışma 1988-2013 dönemi için Türkiye’de kadınların işgücüne katılımı belirleyen faktörlerin zaman serilerini kullanıp, Vector Auto Regression (VAR Analizi) ile test ederek, kadınların işgücüne katılımını artırmaya yönelik öneriler sunmayı amaçlamaktadır. Çalışmada elde edilen bulgulara göre; kadınların yükseköğretim okullaşma oranının artmasının, kadınların işgücüne katılım oranını etkilediği sonucu ortaya çıkmıştır.
Kadınların İşgücüne Katılım Oranı Kadınların Yükseköğretim Okullaşma Oranı Gayrisafi Yurtiçi Hasıla Toplam Doğurganlık Hızı
Using the maximum level of labor factors of production, which is of great importance in terms of countries.Lack of labor supply equals labor demand resulting from the problem of unemployment among women due to less participation of women in the labor market, which appearsto be at higher levels than men. The participation of women in the labor force, labor force participation of women in Turkey despite being at high levels in OECD and EU countries remained at a lower level. There are many reasons of this low rate which includes cultural, social and economic trends. This study for the period 1988-2013 aims to provide recommendations to improve the participation of women in the labor force by using time series of factors that determine labor force participation of women in Turkey and by testing with Vector Auto Regression (VAR Analysis). Results of the analysis demonstrate that,the increase of women's higher education enrollment rate has emerged as a result affect the participation rate of women in the workforce.
Women's Labor Force Participation Rate Women's Higher Education Enrolment Ratio Gross Domestic Product Total Fertility Rate
Other ID | JA57RT55PF |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 23, 2016 |
Submission Date | July 23, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 3 Issue: 2 |