BibTex RIS Cite

Kobilerde Stratejik Yönetim Anlayışına İnovasyon Perspektifinden Bakış

Year 2016, Volume: 4 Issue: 1, 16 - 32, 23.07.2016

Abstract

Çağımızda KOBİ’ler sürekli değişen koşullar ve artan rekabet ortamında belirledikleri amaçlara en etkin ve verimli bir şekilde ulaşmak ve ayakta kalabilmek için farklılaşmak ve yeni şeyler ortaya koymak zorundadırlar. KOBİ’ler varlıklarını başarılı bir şekilde sürdürmelerinde etkili olmasında stratejik yönetim kavramının; geleceğe ilişkin belirsizlikleri ortadan kaldırma ve rekabet üstünlüğü sağlama gibi faydalarıyla ışık tutacağı aşikârdır. İnovasyon kavramı, son yıllarda üzerinde oldukça durulan ve yönetim alanında en çok ilgi gören konuların başında gelmektedir. Sürdürülebilir rekabet avantajı sağlamak ve bunu koruyabilmek için KOBİ’ler; ürün, süreç, pazarlama, organizasyon gibi yenilik türlerini sürekli geliştirme ve yenileme ihtiyacı duymaktadır. Hızla küreselleşen ve küçük bir köy halini alan dünyada inovasyon KOBİ’lerin tüm birimleri tarafından devamlı uygulanacak bir stratejidir. Çalışmamızda KOBİ’lerde stratejik yönetimin gelişim süreci anlatılmıştır. İnovasyon kavramının tanımıyla birlikte KOBİ’lerde stratejik yönetim açısından inovasyon stratejisinin nasıl yerleştirileceğinin ortaya koyulması amaçlanmıştır.

References

  • Akgemci, T. ve Çelik, A. (2007). Girişimcilik Kültürü ve KOBİ’ler, Gazi Kitapevi, 2. Baskı, Ankara.
  • Akın, Ö. ve Reyhanoğlu, M. (2014). İşletme Büyüklükleri Bağlamında Türkiye’nin İnovasyon Portresi (2002-2008 Dönemi), Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (1), 23-51.
  • Aksoy, A. ve Demirel, E. T. (2008). Yenilik Faaliyetleri Açısından KOBİ’ler, e-Journal of New World Sciences Academy, 3 (3), 390-408.
  • Alan, H. ve Yeloğlu, O. (2013). Markalaşma ve Yenilikçilik, İktisadi Yenilik Dergisi, 1 (1),
  • 26. Altun, Ş. (2007). İnovasyonla Başarıyı Yakalayan Türkler, Mediacat Kitapları, İstanbul.
  • Aşgın, S. vd (2006). Kamuda Stratejik Planlama. 1. Baskı, Ankara.
  • Barry, B.W. (1986). Strategic Planning Workbook for Public and Nonprofit Organizations, St. Paul: Amherst Wilder Foundation.
  • Berber, A. Stratejik İnovasyon Yönetimi, www.aykutberber.com, 20.10.2015.
  • Bhot, B. ve Bowender, B. (2001). Creativity and Innovation Management, 10 (1), March.
  • Bozkurt, Ö. ve Taşçıoğlu, H. (2007). KOBİ’lerde İnovasyon Çalışmaları ve Örnekleri Üzerine Bir İnceleme, Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, Sayı 11, 1-12.
  • Bryson, J. M. (1988). Strategic Planning for Public and Nonprofit Organizations, San Francisco: Jossey-Bass.
  • Çomaklı, Ş., Ekici, K., Şahin, T. (2007). Geleceği Planlamada Stratejik Yönetim, A-C Yayınevi, Ankara.
  • Demirkaya, H. ve Zengin, R. (2014). Hizmet İnovasyonu ve Bir Uygulama Örneği, Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırma Dergisi (EJOİR), 2 (1), 106-116.
  • Dinçer, Ö. (2007). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Alfa Yayınları, 8. Baskı, İstanbul.
  • Erol, Y., İnce, A. R., Aras, M. (2013). Türk Sanayi Sektöründe Stratejik Yönetim Yaklaşımları Tercihi: ISO 1000 Firmalarında Bir Araştırma, Business and Economics Research Journal, 4 (3), 75-92.
  • Ertürk, M. (2014). İnovasyon Geliştirme Stratejileri, İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 13 (25), 25-34.
  • Gökçe, S. G. (2015). Kamuda İnovasyon ve Türkiye’deki Uygulamaları, Journal of International Management and Social Researches, 3 (1), 28-37.
  • Göker, Ş. (2009). Şirketlerde İnovasyon Stratejisinin Önemi ve Türkiye’nin İnovasyon Kapasitesinin Analizi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güleş, H. K. ve Bülbül, H. (2004). Yenilikçilik: İşletmeler için Stratejik Rekabet Aracı, Nobel Yayın Dağıtım, 1. Basım, Ankara.
  • Işık, Ö. (2010). İnovasyon Yönetiminin Marka Yönetimi Üzerindeki Etkileri: Mobilya Sektörüne Yönelik Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Manisa: Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kucmarskı, T. D. (1996). Inovasyon-Rekabet Çağı İçin Liderlik Stratejileri, McGraw Hill.
  • Otlu, F. ve Demir, Ö. (2005). Stratejik Karar Verme Açısından Maliyet Sistemleri, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (1), 155-170.
  • Örücü, E., Kılıç, R., Savaş, A. (2011). KOBİ’lerde İnovasyon Stratejileri ve İnovasyon Yapmayı Etkileyen Faktörler: Bir Uygulama, Doğuş Üniversitesi Dergisi, İstanbul.
  • Öztop, S. (2007). Stratejik Planlamanın Belediyelerde Uygulanması. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Öztürk, E. (2009). Değişim Sürecinde Bilgi ve İnovasyon Yönetimi Uygulamalarının KOBİ’lerde Uygulanabilirliği Üzerine Bir Araştırma: Trabzon İli Örneği. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Pudlatz vd., (2005). Competitiveness and Sustainable Growth for SMEs Through Creative Strategy Development, Stimulating Manufacturing Excellence in Small and Medium Enterprises, SMESME.
  • Sniukas, M. (2007). Reshaping Strategy the Content, Process, and Context of Strategic Innovation, www.sniukas.com, 26.11.2015.
  • Sucu, M. E. (2010). KOBİ’lerde Stratejik Yönetim ve Bir Araştırma, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Denizli: Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesi.
  • Tikici, M. ve Aksoy, A. (2009). Girişimcilik ve Küçük İşletmeler, Nobel Yayın Dağıtım, 1. Baskı, Ankara.
  • Uzkurt, Cevahir (2010). İnovasyon Yönetimi: İnovasyon Nedir, Nasıl Yapılır ve Nasıl Pazarlanır?, Asobilgi, Ankara: Ankara Sanayi Odası Yayını.

A Wiew of the Strategic Management Mentality of the Smes from an Innovation Perspective

Year 2016, Volume: 4 Issue: 1, 16 - 32, 23.07.2016

Abstract

Today, SMEs have to change and create new things to survive and achieve their goals determined in the competitive environment in an effective way. It is clear that the concept of strategic management is crucial for SMEs to continue their existence successfully and it will shed light on the future with its benefits like clearing away the uncertainties and providing competitive advantage. The concept of innovation is one of the most emphasized topics recently and it is among the topics that takes quite a lot of attention in management field. SMEs need to renew and constantly develop innovation kinds such as product, process, marketing and organization to provide and maintain sustainable competitive advantage. In today’s World, which globalizes quickly and becomes like a small village, innovation is a strategy to be applied continuously by all units of SMEs. In the small and medium size enterprises, the development process of strategic management is explained in the study. The aim of the study is to show how to place the innovation strategy in SMEs in terms of strategic management together with the definition of innovation.

References

  • Akgemci, T. ve Çelik, A. (2007). Girişimcilik Kültürü ve KOBİ’ler, Gazi Kitapevi, 2. Baskı, Ankara.
  • Akın, Ö. ve Reyhanoğlu, M. (2014). İşletme Büyüklükleri Bağlamında Türkiye’nin İnovasyon Portresi (2002-2008 Dönemi), Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (1), 23-51.
  • Aksoy, A. ve Demirel, E. T. (2008). Yenilik Faaliyetleri Açısından KOBİ’ler, e-Journal of New World Sciences Academy, 3 (3), 390-408.
  • Alan, H. ve Yeloğlu, O. (2013). Markalaşma ve Yenilikçilik, İktisadi Yenilik Dergisi, 1 (1),
  • 26. Altun, Ş. (2007). İnovasyonla Başarıyı Yakalayan Türkler, Mediacat Kitapları, İstanbul.
  • Aşgın, S. vd (2006). Kamuda Stratejik Planlama. 1. Baskı, Ankara.
  • Barry, B.W. (1986). Strategic Planning Workbook for Public and Nonprofit Organizations, St. Paul: Amherst Wilder Foundation.
  • Berber, A. Stratejik İnovasyon Yönetimi, www.aykutberber.com, 20.10.2015.
  • Bhot, B. ve Bowender, B. (2001). Creativity and Innovation Management, 10 (1), March.
  • Bozkurt, Ö. ve Taşçıoğlu, H. (2007). KOBİ’lerde İnovasyon Çalışmaları ve Örnekleri Üzerine Bir İnceleme, Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, Sayı 11, 1-12.
  • Bryson, J. M. (1988). Strategic Planning for Public and Nonprofit Organizations, San Francisco: Jossey-Bass.
  • Çomaklı, Ş., Ekici, K., Şahin, T. (2007). Geleceği Planlamada Stratejik Yönetim, A-C Yayınevi, Ankara.
  • Demirkaya, H. ve Zengin, R. (2014). Hizmet İnovasyonu ve Bir Uygulama Örneği, Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırma Dergisi (EJOİR), 2 (1), 106-116.
  • Dinçer, Ö. (2007). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Alfa Yayınları, 8. Baskı, İstanbul.
  • Erol, Y., İnce, A. R., Aras, M. (2013). Türk Sanayi Sektöründe Stratejik Yönetim Yaklaşımları Tercihi: ISO 1000 Firmalarında Bir Araştırma, Business and Economics Research Journal, 4 (3), 75-92.
  • Ertürk, M. (2014). İnovasyon Geliştirme Stratejileri, İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 13 (25), 25-34.
  • Gökçe, S. G. (2015). Kamuda İnovasyon ve Türkiye’deki Uygulamaları, Journal of International Management and Social Researches, 3 (1), 28-37.
  • Göker, Ş. (2009). Şirketlerde İnovasyon Stratejisinin Önemi ve Türkiye’nin İnovasyon Kapasitesinin Analizi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güleş, H. K. ve Bülbül, H. (2004). Yenilikçilik: İşletmeler için Stratejik Rekabet Aracı, Nobel Yayın Dağıtım, 1. Basım, Ankara.
  • Işık, Ö. (2010). İnovasyon Yönetiminin Marka Yönetimi Üzerindeki Etkileri: Mobilya Sektörüne Yönelik Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Manisa: Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kucmarskı, T. D. (1996). Inovasyon-Rekabet Çağı İçin Liderlik Stratejileri, McGraw Hill.
  • Otlu, F. ve Demir, Ö. (2005). Stratejik Karar Verme Açısından Maliyet Sistemleri, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (1), 155-170.
  • Örücü, E., Kılıç, R., Savaş, A. (2011). KOBİ’lerde İnovasyon Stratejileri ve İnovasyon Yapmayı Etkileyen Faktörler: Bir Uygulama, Doğuş Üniversitesi Dergisi, İstanbul.
  • Öztop, S. (2007). Stratejik Planlamanın Belediyelerde Uygulanması. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Öztürk, E. (2009). Değişim Sürecinde Bilgi ve İnovasyon Yönetimi Uygulamalarının KOBİ’lerde Uygulanabilirliği Üzerine Bir Araştırma: Trabzon İli Örneği. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Pudlatz vd., (2005). Competitiveness and Sustainable Growth for SMEs Through Creative Strategy Development, Stimulating Manufacturing Excellence in Small and Medium Enterprises, SMESME.
  • Sniukas, M. (2007). Reshaping Strategy the Content, Process, and Context of Strategic Innovation, www.sniukas.com, 26.11.2015.
  • Sucu, M. E. (2010). KOBİ’lerde Stratejik Yönetim ve Bir Araştırma, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Denizli: Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesi.
  • Tikici, M. ve Aksoy, A. (2009). Girişimcilik ve Küçük İşletmeler, Nobel Yayın Dağıtım, 1. Baskı, Ankara.
  • Uzkurt, Cevahir (2010). İnovasyon Yönetimi: İnovasyon Nedir, Nasıl Yapılır ve Nasıl Pazarlanır?, Asobilgi, Ankara: Ankara Sanayi Odası Yayını.
There are 30 citations in total.

Details

Other ID JA57RV75RC
Journal Section Articles
Authors

Özcan Demir This is me

Eray Ekin Sezgin This is me

Publication Date July 23, 2016
Submission Date July 23, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Demir, Ö., & Sezgin, E. E. (2016). Kobilerde Stratejik Yönetim Anlayışına İnovasyon Perspektifinden Bakış. İktisadi Yenilik Dergisi, 4(1), 16-32.