Çağımızda KOBİ’ler sürekli değişen koşullar ve artan rekabet ortamında belirledikleri amaçlara en etkin ve verimli bir şekilde ulaşmak ve ayakta kalabilmek için farklılaşmak ve yeni şeyler ortaya koymak zorundadırlar. KOBİ’ler varlıklarını başarılı bir şekilde sürdürmelerinde etkili olmasında stratejik yönetim kavramının; geleceğe ilişkin belirsizlikleri ortadan kaldırma ve rekabet üstünlüğü sağlama gibi faydalarıyla ışık tutacağı aşikârdır. İnovasyon kavramı, son yıllarda üzerinde oldukça durulan ve yönetim alanında en çok ilgi gören konuların başında gelmektedir. Sürdürülebilir rekabet avantajı sağlamak ve bunu koruyabilmek için KOBİ’ler; ürün, süreç, pazarlama, organizasyon gibi yenilik türlerini sürekli geliştirme ve yenileme ihtiyacı duymaktadır. Hızla küreselleşen ve küçük bir köy halini alan dünyada inovasyon KOBİ’lerin tüm birimleri tarafından devamlı uygulanacak bir stratejidir. Çalışmamızda KOBİ’lerde stratejik yönetimin gelişim süreci anlatılmıştır. İnovasyon kavramının tanımıyla birlikte KOBİ’lerde stratejik yönetim açısından inovasyon stratejisinin nasıl yerleştirileceğinin ortaya koyulması amaçlanmıştır.
Today, SMEs have to change and create new things to survive and achieve their goals determined in the competitive environment in an effective way. It is clear that the concept of strategic management is crucial for SMEs to continue their existence successfully and it will shed light on the future with its benefits like clearing away the uncertainties and providing competitive advantage. The concept of innovation is one of the most emphasized topics recently and it is among the topics that takes quite a lot of attention in management field. SMEs need to renew and constantly develop innovation kinds such as product, process, marketing and organization to provide and maintain sustainable competitive advantage. In today’s World, which globalizes quickly and becomes like a small village, innovation is a strategy to be applied continuously by all units of SMEs. In the small and medium size enterprises, the development process of strategic management is explained in the study. The aim of the study is to show how to place the innovation strategy in SMEs in terms of strategic management together with the definition of innovation.
Other ID | JA57RV75RC |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 23, 2016 |
Submission Date | July 23, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 4 Issue: 1 |