Son 15 yılda
Türkiye’nin deri ve deri ürünleri ihracatı %35’lik bir artış göstermiştir.
Bugün, Türkiye’nin deri ve deri ürünleri ihracatı yıllık 669 milyon dolara
ulaşmış durumdadır. Bu çalışmanın ana amacı 2001-2017 döneminde Türkiye’nin
deri ve deri ürünleri ihracatında seçilmiş Asya ülkeleri (Çin, Hong Kong ve
Hindistan) karşısındaki rekabet gücünü belirlemektir. Araştırmada kullanılan
veriler Uluslararası Ticaret Merkezi’nden derlenmiştir. Araştırmada açıklanmış
karşılaştırmalı üstünlükler, açıklanmış simetrik karşılaştırmalı üstünlükler ve
ticaret dengesi indeksleri kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre Türkiye HS
43 kodlu ürün grubunda karşılaştırmalı üstünlüğe sahipken, HS 41 ve HS 42 kodlu
ürün gruplarında ise karşılaştırmalı dezavantaja sahiptir. Türkiye’nin deri ve
deri ürünleri ticaretindeki uluslararası rekabet gücünün arttırılması için
üretimde kalite ve tasarıma daha çok önem verilmesi gerekmektedir.
In the last 15 years, the export of leather and leather products of
Turkey has grown 35 percent. Today, Turkey’s leather and leather products
exports reached $669 million a year. The main objective of this study is to
determine the competitiveness of Turkey’s leather industry against some
selected Asian countries (China, Hong Kong and India) during the period
2001-2017. Data has been taken from International Trade Centre. In this study
revealed comparative advantage, revealed symmetric comparative advantage and
trade balance indexes used. According to research Turkey has a comparative
advantage in the HS 43 product group. The other HS 41 and HS 42 products groups
have a comparative disadvantage. To improve the international competitiveness
of Turkey in leather trade should pay attention to the quality and design in
production.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2019 |
Submission Date | March 2, 2019 |
Acceptance Date | June 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 2 |