Günümüzde teknolojik olanakların artmasıyla kurumların varlığını devam ettirebilmesi,
rakiplerinden farklılaşabilmesi için dijitalleşme süreçlerine uyum sağlamaları gerekmektedir.
Kurumlar, farklı kanallar üzerinden mekân ve zaman sınırı olmadan hedef kitlesi ile iletişime
geçerek ürün ve hizmetlerini hedef kitlesine tanıtabilme, faaliyetleri hakkında bilgilendirme
imkânı elde etmektedir.
Araştırmada online alışveriş sitesi olarak faaliyet gösteren Hepsiburada markası seçilmiştir.
Hepsiburada markasının resmi Instagram ve Twitter hesabı üzerinden yapılan paylaşımların
sıklığı ve içeriklerin temaları üzerinden marka iletişim faaliyetlerinin analiz edilmesi
amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında Instagram ve Twitter hesabı üzerinden hangi sıklıkla içerik
paylaşımı yapıldığı ve paylaşılan içeriklerin hangi temalar kapsamında yapıldığına yönelik
araştırma sorusu yanıtlanmaya çalışılmıştır. Veriler, nitel araştırma yöntemlerinden betimsel
analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Verilerin yalnızca Aralık 2021 ve Nisan 2022 tarihleri
arasında resmi Instagram ve Twitter hesaplarında paylaşılan içerikler üzerinden elde edilmesi
araştırmanın sınırlılığını oluşturmaktadır. Araştırmada, Twitter hesabında 8 ve Instagram
hesabında 9 tema olmak üzere içerikler kategorilere ayrılmıştır. Araştırma bulgularına
göre, Hepsiburada markasının Twitter hesabında en fazla kullanılan paylaşım temasının,
kampanyalar ve sosyal sorumluluk kategorileri altında toplandığı tespit edilmiştir. Instagram
hesabında en fazla kullanılan paylaşım temasının ise ürün tanıtımları, hedef kitle etkileşimleri
ve etkinlik kategorileri altında toplandığı sonucuna ulaşılmıştır. Sosyal medya hesaplarının
paylaşım sıklığı incelendiğinde Instagram hesabında en sık paylaşımın Aralık 2021 tarihinde;
Twitter hesabında ise, Nisan 2022 tarihinde yapıldığı tespit edilmiştir. Araştırmada Hepsiburada
markasının marka iletişim faaliyetlerinde sosyal medyayı aktif kullanıp dijital mecralardan
faydalandığı sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2023 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 6 |