Research Article
BibTex RIS Cite

METAVERSE (SANAL EVREN) KAVRAMI İÇİN TWİTTER’DA YER ALAN İÇERİKLERİN ANALİZİ

Year 2022, Volume: 1 Issue: 5, 97 - 107, 30.06.2022

Abstract

Yaklaşık 20 yıl önce kurgusal olarak tanımlanan Metaverse, bugün etkileşimli ve
artırılmış sanal gerçeklik cihazlarının yardımıyla insanların kendilerini tamamen
zihinsel olarak hissettikleri sanal bir evrendir. Metaverse’in ilk uygulamaları sanal
dünyalardan oluşan bilgisayar oyunları olarak görülmektedir. Sosyal medya
devleri ve büyük teknoloji şirketlerinin metaverse’i internetin geleceği olarak ilan
etmesiyle daha geniş kitlelerin ilgisini çekmeye başlamıştır. Bu çalışmada Twitter’
da “metaverse” için atılan tweetler analiz edilmiştir. Metaverse için atılan tweetlerin
duygu analizi yapılmış, beraberinde en sık kullanılan kelimeler ve hastagler
belirlenmiştir. Çalışmada metaverse için atılan tweetlerin en çok hangi ülkelerden
olduğu da belirlenmiştir. Duygu analizi yapıldığında tweetlerin daha çok pozitif
olduğu görülmektedir. Metaverse ile ilişkilendirilen kelimelere bakıldığında en
fazla kullanılanların “project”, “nft”, ve “first” olduğu belirlenmiştir. Metaverse için
kullanılan hashtaglerin en fazla “nft”, “nfts” ve “gamefi” olduğu görülmektedir.
Çalışmada en fazla sayıda tweet atan ülkeler United States, Indonesia ve Brazil
olmuştur. Bu çalışmanın çıktıları, araştırmacılara, teknoloji ile ilgilenen yönetici
ve çalışanlara araştırma alanı hakkında kısa bir bilgi sunmakta ve metaversin
anlaşılabilirliğine yarar sağlamaktadır.

Year 2022, Volume: 1 Issue: 5, 97 - 107, 30.06.2022

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Research Articles
Authors

Hale Nur Güler This is me 0000-0002-6333-1849

Publication Date June 30, 2022
Submission Date April 4, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 1 Issue: 5

Cite

APA Güler, H. N. (2022). METAVERSE (SANAL EVREN) KAVRAMI İÇİN TWİTTER’DA YER ALAN İÇERİKLERİN ANALİZİ. Yeni Yüzyıl’da İletişim Çalışmaları, 1(5), 97-107.