Research Article
BibTex RIS Cite

PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE NÜFUZLU KİŞİ KULLANIMININ MARKA FARKINDALIĞI OLUŞTURMADAKİ ROLÜ

Year 2021, Volume: 1 Issue: 3, 103 - 122, 31.07.2021

Abstract

İletişim ağlarının gelişmesi ve sosyal medyanın kitleler tarafından yoğun kullanımı yeni
kavramların ortaya çıkmasını sağlamıştır. Sosyal medyanın çift yönlü iletişim kurulmasını
sağlamadaki gücü zamanla markalar tarafından yadsınamaz olmuştur. Bu iletişim biçimi içerisinde kendi kitlesini oluşturup, bu kitle üzerinde etkili olabilen nüfuzlu kişi adı
verilen bireyler var olmaktadır. Bu kişilerin etkileşim güçleri markaların dikkatini çekerek
pazarlama iletişimi ve farkındalık çalışmalarını nüfuzlu kişilerle yaptıkları iş birlikleri üzerinden de gerçekleştirmeye başlamıştır.
Araştırmamızda nüfuzlu kişilerin pazarlama iletişimi içerisinde yer alarak marka farkındalığı oluşturma durumları incelenmiştir. Üniversite öğrencileri ile yapılan anketler
vasıtasıyla araştırmanın hipotezlerinin kanıtlanması amaçlanmış, nüfuzlu kişilerin marka
farkındalığı oluşturmadaki rolleri gösterilmeye çalışılmıştır. Yapılan analizler neticesinde
nüfuzlu kişilerin marka farkındalığı ve satın alma niyeti oluşturmada belli yaş grupları ve
üniversite öğrencileri üzerinde rolü olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Year 2021, Volume: 1 Issue: 3, 103 - 122, 31.07.2021

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Research Articles
Authors

Belgin Yazıcı This is me 0000-0001-8130-4652

Burcu Çelikol This is me 0000-0001-9497-257X

Publication Date July 31, 2021
Submission Date May 16, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 1 Issue: 3

Cite

APA Yazıcı, B., & Çelikol, B. (2021). PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE NÜFUZLU KİŞİ KULLANIMININ MARKA FARKINDALIĞI OLUŞTURMADAKİ ROLÜ. Yeni Yüzyıl’da İletişim Çalışmaları, 1(3), 103-122.