Dijital dönüşüm süreci, kültürel yapıyı etkisi altına alan, yeni imgesel biçimlerin
meydana gelmesini sağlayan, bireylerin imgelere yönelik anlamlandırma aşamalarını
çeşitlendiren ve yeni bir sürece adım atılmasına zemin hazırlayan niteliklere sahiptir.
Bu sürecin yansımalarını ise görsel kültürün hakim olduğu alanlarda görmek mümkün hale gelmektedir. Dijital dönüşüm sürecine bağlı olarak şekillenen görsel kültür
yapıları da bireylere yeni yaratımlarla ulaşmaya çalışmakta ve yeni imgesel nitelikler
kazanmak adına, işlemler gerçekleştirmektedir. Bu sebeple günümüzde sanat yaratımları değişime uğrayarak, dijital görsel kültür özellikleri ve dijital bilgi teknolojilerinin
altyapısı kullanılarak oluşturulmaktadır.
Araştırmada ise görsel kültür, dijital görsel kültür ve dijital video sanatına dair bilgiler sunulmaktadır. Ayrıca video sanatının öncüllerinden olan Bill Viola’nın ‘Sal’ (The
Raft) eseri, Panofsky’nin ikonografik ve ikonolojik eleştirel yaklaşım analizi dikkate
alınarak, incelenmektedir. İncelemede Bill Viola’nın dijital bilgi teknolojilerini video sanatına uyarladığı, ışık-gölge oluşumlarında Rönesans dönemini referans alarak
tasarladığı, yaşam, ölüm, yeniden doğuş ve hakikati arama gibi dini mitolojik temaların çeşitli imgelerle izleyiciye aktardığı sonucuna varılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | April 4, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 1 |