Research Article
BibTex RIS Cite

VİDEO SANATINDA DİJİTAL GÖRSEL KÜLTÜR: BİLL VİOLA’NIN ‘GEÇİCİ’ SERGİSİNDEN ‘SAL (THE RAFT)’ VİDEOSU ÜZERİNE İNCELEME

Year 2020, Volume: 1 Issue: 1, 108 - 128, 30.06.2020

Abstract

Dijital dönüşüm süreci, kültürel yapıyı etkisi altına alan, yeni imgesel biçimlerin
meydana gelmesini sağlayan, bireylerin imgelere yönelik anlamlandırma aşamalarını
çeşitlendiren ve yeni bir sürece adım atılmasına zemin hazırlayan niteliklere sahiptir.
Bu sürecin yansımalarını ise görsel kültürün hakim olduğu alanlarda görmek mümkün hale gelmektedir. Dijital dönüşüm sürecine bağlı olarak şekillenen görsel kültür
yapıları da bireylere yeni yaratımlarla ulaşmaya çalışmakta ve yeni imgesel nitelikler
kazanmak adına, işlemler gerçekleştirmektedir. Bu sebeple günümüzde sanat yaratımları değişime uğrayarak, dijital görsel kültür özellikleri ve dijital bilgi teknolojilerinin
altyapısı kullanılarak oluşturulmaktadır.
Araştırmada ise görsel kültür, dijital görsel kültür ve dijital video sanatına dair bilgiler sunulmaktadır. Ayrıca video sanatının öncüllerinden olan Bill Viola’nın ‘Sal’ (The
Raft) eseri, Panofsky’nin ikonografik ve ikonolojik eleştirel yaklaşım analizi dikkate
alınarak, incelenmektedir. İncelemede Bill Viola’nın dijital bilgi teknolojilerini video sanatına uyarladığı, ışık-gölge oluşumlarında Rönesans dönemini referans alarak
tasarladığı, yaşam, ölüm, yeniden doğuş ve hakikati arama gibi dini mitolojik temaların çeşitli imgelerle izleyiciye aktardığı sonucuna varılmaktadır.

Year 2020, Volume: 1 Issue: 1, 108 - 128, 30.06.2020

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Research Articles
Authors

Pınar Karaca This is me

Publication Date June 30, 2020
Submission Date April 4, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Karaca, P. (2020). VİDEO SANATINDA DİJİTAL GÖRSEL KÜLTÜR: BİLL VİOLA’NIN ‘GEÇİCİ’ SERGİSİNDEN ‘SAL (THE RAFT)’ VİDEOSU ÜZERİNE İNCELEME. Yeni Yüzyıl’da İletişim Çalışmaları, 1(1), 108-128.