Bu çalışmanın temel amacı ortaokul öğrencilerindeki bilgisayar oyunu bağımlılığı düzeyi incelenmesidir. Bu temel amaç doğrultusunda ortaokul öğrencilerinin cinsiyeti, ebeveynlerinin çocuklarına bilgisayar oyunu oynarken süre sınırı koyma durumu ve ebeveynlerin kendilerinin de bilgisayar oyunu oynama durumlarına göre çocukların bilgisayar bağımlılığı düzeyinin farklılaşma durumu incelenmiştir. Araştırma yöntem olarak nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli işe koşulmuştur. İstanbul ili Eyüpsultan ilçesi resmi ve özel ortaokul öğrencilerinden 635 orta okul öğrencisi çalışmaya dahil edilmiştir. Sonuçta öğrencilerin bilgisayar bağımlılık düzeyleri düşük bulunmakla birlikte çocuklarına süre sınırı koymayan ve kendi de bilgisayar oyunu oynayan ebeveynlerin çocuklarının daha yüksek düzeyde bilgisayar bağımlılığı riski taşıdığı söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | June 9, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |