Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Studies on Environmental Awareness of Primary School Students

Yıl 2022, , 331 - 335, 30.09.2022
https://doi.org/10.35229/jaes.1167584

Öz

While natural resources are decreasing over time, the consumption of natural resources that human beings need with the development of technology is increasing. The fact that this adverse situation is against the environment we live in, unfortunately, cools our hearts that there are some things we can do while tying the hands of human beings. While it is necessary to produce activities and policies for less consumption of natural resources in the process of environmental protection, there are many things that society members can do. One of them will be to send some messages to the future by increasing the environmental awareness and awareness of our children, which is the guarantee of our future. For this purpose, many researches and studies are carried out to raise awareness of environmental issues, especially among primary and secondary school students. In this study, the studies evaluating the results of the questionnaires applied on the students with the environmental awareness and awareness criteria were evaluated in order to see how successful the studies on environmental awareness, awareness or awareness of primary school students were for this purpose.

Kaynakça

  • Özbuğutu, E., 2021, 2018 İlköğretim ve Ortaöğretim Programlarında Çevre Konusunun Yeri, Ekev Akademi Dergisi, Sayı:86, 249-268.
  • Sağlam, S., 2012, İlköğretim 4 ve 5. Sınıf Öğrencilerine Göre Çevre Sorunlarının Betimlenmesi ve Öğrencilerin Çevre Konularına İlişkin Tutumları, Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 101s.
  • Erdoğan, M., 2021, İlköğretim Öğrencilerin Çevreye Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma: Çanakkale Örneği, Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 249-271.
  • Küreci, C., 2018, 4. Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Güncellenmesi, Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Anabilimdalı Sınıf Eğitimi Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 65s.
  • Özpınar, B., 2010, Ortaöğretim Öğrencilerinde Sosyo-Ekonomik Düzeyin Çevre Bilincine Etkisi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 94s.
  • Nalçacı, A. ve Beldağ, A., 2012, İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Çevre Tutumlarının Belirlenmesi (Erzurum Örneği), Doğu Coğrafya Dergisi, 28, 141-154.
  • Erdem, M., Meriç, E. ve Meriç, A., 2019, İlkokul Öğrencilerinin Çevresel Farkındalıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi, Journal Of STEAM Education Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Sanat Eğitimi Dergisi 2019, Haziran (Cilt 2, Sayı 1), 21-38.
  • Bayraktar, H.V. ve Fırat, T., 2020, İlkokul Öğrencilerinin Çevre Farkındalıkları, Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Araştırma Dergisi, 7(55), 1722-1737.
  • Salık, M. ve Mercin, L, 2020, “8-12 Yaş Grubu Çocuklara Çevre Bilinci Kazandırılmasında Oyun Tasarımının Rolü”, sed, 8/2 (2020 Güz): s. 144–155.
  • Arslanyolu, K., 2010, İlköğretim Öğrencilerinin Çevreye Karşı Tutumlarının Çoklu Zekâ Kuramına Göre İncelenmesi, Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 71s.
  • İbret, B. Ü., Demirbaş, İ. ve Demir, F. B. (2019). İlkokul 4. sınıf öğrencilerine alternatif etkinliklerle doğal çevreye duyarlılığın kazandırılması. Cumhuriyet International Journal of Education, 8(1), 258-280.
  • Akçay, S. ve Pekel, F.O., 2017, Öğretmen Adaylarının Çevre Bilinci ve Çevresel Duyarlılıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, İlköğretim Online, 16(3), 1174-1184.

İlköğretim Öğrencilerinin Çevre Bilinci ve Farkındalığı Üzerine Çalışmalar

Yıl 2022, , 331 - 335, 30.09.2022
https://doi.org/10.35229/jaes.1167584

Öz

Doğal kaynaklar zaman geçtikçe azalırken insanoğlunun da teknolojinin gelişimiyle ihtiyaç duyduğu doğal kaynakları tüketimi gittikçe artmaktadır. Bu ters durumun yaşadığımız çevrenin aleyhinde olması maalesef insanoğlunun elini kolunu bağlarken yapabileceğimiz bazı şeylerin varlığı yüreğimizi serinletmektedir. Çevrenin korunması sürecinde kuşkusuz doğal kaynakların daha az tüketimine yönelik faaliyetler ve politikalar üretmek gerekirken toplum bireylerinin de yapabileceği birçok şey bulunmaktadır. Bunlardan biri de geleceğimizin teminatı çocuklarımızın çevre farkındalığını ve bilincini artırarak geleceğe bazı mesajlar göndermek olacaktır. Bu amaçla eğitim süreçlerinde özellikle ilk ve ortaöğretim öğrencilerinin çevre konusunda bilinçlendirmeye yönelik birçok araştırma ve çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmada bu amaca yönelik olarak ilköğretim öğrencilerinin çevre duyarlığı, farkındalığı veya bilinci oluşturmaya yönelik yapılan çalışmaların ne kadar başarılı olduğunu görmek için öğrenciler üzerinde uygulanan çevre farkındalığı ve bilinci ölçütleriyle yapılan anket sonuçlarını değerlendiren araştırmalar değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Özbuğutu, E., 2021, 2018 İlköğretim ve Ortaöğretim Programlarında Çevre Konusunun Yeri, Ekev Akademi Dergisi, Sayı:86, 249-268.
  • Sağlam, S., 2012, İlköğretim 4 ve 5. Sınıf Öğrencilerine Göre Çevre Sorunlarının Betimlenmesi ve Öğrencilerin Çevre Konularına İlişkin Tutumları, Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 101s.
  • Erdoğan, M., 2021, İlköğretim Öğrencilerin Çevreye Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma: Çanakkale Örneği, Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 249-271.
  • Küreci, C., 2018, 4. Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Güncellenmesi, Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Anabilimdalı Sınıf Eğitimi Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 65s.
  • Özpınar, B., 2010, Ortaöğretim Öğrencilerinde Sosyo-Ekonomik Düzeyin Çevre Bilincine Etkisi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 94s.
  • Nalçacı, A. ve Beldağ, A., 2012, İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Çevre Tutumlarının Belirlenmesi (Erzurum Örneği), Doğu Coğrafya Dergisi, 28, 141-154.
  • Erdem, M., Meriç, E. ve Meriç, A., 2019, İlkokul Öğrencilerinin Çevresel Farkındalıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi, Journal Of STEAM Education Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Sanat Eğitimi Dergisi 2019, Haziran (Cilt 2, Sayı 1), 21-38.
  • Bayraktar, H.V. ve Fırat, T., 2020, İlkokul Öğrencilerinin Çevre Farkındalıkları, Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Araştırma Dergisi, 7(55), 1722-1737.
  • Salık, M. ve Mercin, L, 2020, “8-12 Yaş Grubu Çocuklara Çevre Bilinci Kazandırılmasında Oyun Tasarımının Rolü”, sed, 8/2 (2020 Güz): s. 144–155.
  • Arslanyolu, K., 2010, İlköğretim Öğrencilerinin Çevreye Karşı Tutumlarının Çoklu Zekâ Kuramına Göre İncelenmesi, Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 71s.
  • İbret, B. Ü., Demirbaş, İ. ve Demir, F. B. (2019). İlkokul 4. sınıf öğrencilerine alternatif etkinliklerle doğal çevreye duyarlılığın kazandırılması. Cumhuriyet International Journal of Education, 8(1), 258-280.
  • Akçay, S. ve Pekel, F.O., 2017, Öğretmen Adaylarının Çevre Bilinci ve Çevresel Duyarlılıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, İlköğretim Online, 16(3), 1174-1184.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hatice Verep 0000-0003-0853-8772

Gülcay Vural Bu kişi benim 0000-0003-3583-6169

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2022
Gönderilme Tarihi 27 Ağustos 2022
Kabul Tarihi 12 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Verep, H., & Vural, G. (2022). İlköğretim Öğrencilerinin Çevre Bilinci ve Farkındalığı Üzerine Çalışmalar. Journal of Anatolian Environmental and Animal Sciences, 7(3), 331-335. https://doi.org/10.35229/jaes.1167584


13221            13345           13349              13352              13353              13354          13355    13356   13358   13359   13361     13363   13364                crossref1.png            
         Paperity.org                                  13369                                         EBSCOHost                                                        Scilit                                                    CABI   
JAES/AAS-Journal of Anatolian Environmental and Animal Sciences/Anatolian Academic Sciences&Anadolu Çevre ve Hayvancılık Dergisi/Anadolu Akademik Bilimler-AÇEH/AAS