İnsanların sağlığının korunması ve
geliştirilmesi için sağlık hizmetleri gerekli ve önemli bir faktördür. Bireyler
sağlıklı olmak için en iyi hizmet veren yeri bulmak arzusundadır. Yaşanılan
toplumun özelliğine göre en iyi hizmet algısı değişiklik göstermektedir. Aynı zamanda Yaşanılan toplum tercih
edilen tedavi biçimlerini de şekillendirmektedir. Bu araştırmada bireylerin bir
sağlık hizmeti kullanımına etki eden faktörlerin etki derecelerinin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma Konya-Selçuklu ilçesinde hizmet veren
sağlık kurumunda tedavi görüp ayrılan 294 hastayla yüz yüze görüşerek anket
uygulaması gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre tedavi görüp
ayrılan hastaların hekimler haricinde, alternatif tıp denilen, geleneksel
iyileştiricilere başvurmayıp, tedavi gören hastaların sağlıklarına dini inanç
ve uygulamalarının olumlu katkıda bulunduğu görülmüştür. Bireylerin gözünde
etkin bir sağlık hizmeti kültürünün oluşmasında algılanan hizmet sunumunun
etkisi önemli olması sebebi ile sağlık kurumlarında çalışanların eğitimine de
dikkat edilmesi gerekmektedir. Özellikle hizmet sektöründe çalışanların
hastalarla yüz yüze etkileşiminin olmasından dolayı insanların sağlığının korunması ve
geliştirilmesi için sağlık hizmetleri gerekli ve önemli bir faktördür. Bireyler
sağlıklı olmak için en iyi hizmet veren yeri bulmak arzusundadır. Yaşanılan
toplumun özelliğine göre en iyi hizmet algısı değişiklik göstermektedir. Aynı zamanda Yaşanılan toplum tercih
edilen tedavi biçimlerini de şekillendirmektedir. Bu araştırmada bireylerin bir
sağlık hizmeti kullanımına etki eden faktörlerin etki derecelerinin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma Konya-Selçuklu ilçesinde hizmet veren
sağlık kurumunda tedavi görüp ayrılan 294 hastayla yüz yüze görüşerek anket
uygulaması gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre tedavi görüp
ayrılan hastaların hekimler haricinde, alternatif tıp denilen, geleneksel
iyileştiricilere başvurmayıp, tedavi gören hastaların sağlıklarına dini inanç
ve uygulamalarının olumlu katkıda bulunduğu görülmüştür. Bireylerin gözünde
etkin bir sağlık hizmeti kültürünün oluşmasında algılanan hizmet sunumunun
etkisi önemli olması sebebi ile sağlık kurumlarında çalışanların eğitimine de
dikkat edilmesi gerekmektedir. Özellikle hizmet sektöründe çalışanların
hastalarla yüz yüze etkileşiminin olmasından dolayı sağlık hizmetinin sunum kalitesinin
iyileştirilmesi konusunda da çalışmalar gerçekleştirilmelidir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Behaviour-Personality Assessment in Psychology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2019 |
Submission Date | February 14, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 1 |