Research Article
BibTex RIS Cite

Yeni Medya platformlarında sanal gerçeklik uygulamalarının geleceği ve bilim kurgu evrenindeki yansımaları

Year 2022, Volume: 5 Issue: 4, 223 - 233, 10.11.2022

Abstract

Gerçeklik artık akıl almaz noktalara doğru gidiyor. Bundan yirmi sene önce insanlığın aklına hayaline sığmayacak teknolojiler hayatın her alanında ansızın beliriveriyor. Teknolojinin ilerleme hızında, insan algısının binlerce yıllık gelişim ivmesi hızlanmak zorunda kalıyor ve kimsenin de buna bir itirazı yok. Çünkü tarihte ilk kez manipüle edilemeyecek kadar şeffaf bir bilgi ve iletişim ağına sahip insanoğlu. Her ne kadar insanlığın büyük bir çoğunluğu hala binlerce yılın rehavetini üstünden atamamış olsa da yeni nesiller her geçen gün bilginin güvenilirliğini ve kaynakların şeffaflığını sorguladığı bir yapıya doğru ilerliyor. Eskiden gerçek, kontrol mekanizmalarının direttiği bir gerçeklikte vuku buluyordu ve doğru onların doğru diye tabir ettiği bilgilerden oluşmaktaydı. Artık insanlığın kimsenin güdümüne girmesine gerek olmadığı varsayılabilir. Artık ulaşmak istenilebilecek her kitabın dijital bir kopyası internette bulunabiliyor. Artık dil öğrenmek isteyen herkes için onlarca farklı telefon uygulaması mevcut. Bütün bilimsel dergilerin dijital kopyaları sitelerinde arşiv olarak yayınlanmakta ve her şeyden öte herkesin ce-binde küçük bir bilgisayar ve internet var. Her ne kadar bu olanakları kullanma oranı, sosyal medya kullanımına göre çok düşük olsa da gerçeklik algısı değişiyor. Artık bir şeyler öğrenmek, bir şeyleri değiştirmek, bir şeyleri düzeltmek isteyen insanın önünde hiçbir engel kalmadı. Artık sırf statüsü, ailedeki yeri, toplum içindeki önemi için insanlara saygı duymak zorunda kalınmamakta. Eğer bir kişi, bu saygınlığın altını dolduracak bilgi ve deneyime sahip değilse, onun yetersizliğini ortaya çıkarabilecek birçok kanıt bulmaya uygun bir platform olarak internet ol-dukça güçlü bir araç. Artık salt zorbalık çok zor karşılık bulacak, çünkü yakın zamanda gerçekliğin tanımı değişip, bütün insanlığın teknolojik bir aydınlanmaya ulaşması sağlanabilir. Bu aydınlanma için önemli bir araç olabilecek sanal gerçeklik uygulamaları ise bu makalenin ana konusu olacak ve bu teknolojinin gelecekte ne gibi gelişmelere varabileceğini bulgulamaya çalışacaktır.

References

  • BALLI, Ö. (2021), Dijitalleşen Sanat Bağlamında Sanal Gerçeklik Teknolojisinin Sanatsal Üretim Sürecinde Kullanımı, İdil Dergisi, 77 (2021 Ocak): s. 63–78. doi: 10.7816/idil-10-77-06 BAUDRILLARD, J. (2005), İmkânsız Takas, Çeviren: Ayşegül Sönmezay, Ayrıntı Yayınları BAYRAKTAR, E. & KALELİ, F. (2007), Sanal Gerçek-lik ve Uygulama Alanları, Akademik Bilişim Dergisi, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya. ÇOMU, T. (2012), Video Paylaşım Ağlarında Nefret Söylemi: Youtube Örneği, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Kadın Çalışmaları Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi https://www.imdb.com/title/tt0133093/ [Erişim Tarihi: 21.09.2022]https://learn.microsoft.com/en-us/windows/mixed-re-ality/discover/mixed-reality [Erişim Tarihi: 21.09.2022]https://tr.wikiquote.org/wiki/Matrix_(film) [Erişim Tarihi: 21.09.2022] http://www.samsung.com/global/galaxy/gear-vr/[Erişim Tarihi: 21.09.2022] https://en.wikipedia.org/wiki/360-degree_video [Eri-şim Tarihi: 21.09.2022] http://thebodyvr.com/ [Erişim Tarihi: 27.09.2022] https://altvr.com/ [Erişim Tarihi: 27.09.2022] https://artsandculture.google.com/ [Erişim Tarihi: 27.09.2022] https://www.imdb.com/title/tt0084827 [Erişim Tarihi: 27.09.2022] https://www.imdb.com/title/tt0499549 [Erişim Tarihi: 27.09.2022] https://www.imdb.com/title/tt0120907 [Erişim Tarihi: 27.09.2022] https://www.imdb.com/title/tt1375666 [Erişim Tarihi: 27.09.2022] https://tr.wikipedia.org/wiki/Jean_Baudrillard [Eri-şim Tarihi: 01.10.2022] https://tr.wikipedia.org/wiki/William_Gibson [Erişim Tarihi: 01.10.2022] https://tr.wikipedia.org/wiki/Wachowski_Kardeşler[Erişim Tarihi: 01.10.2022] https://tr.wikiquote.org/wiki/Matrix_(film) [Erişim Tarihi: 01.10.2022] https://www.imdb.com/title/tt0209958/ [Erişim Tarihi: 01.10.2022] https://www.imdb.com/title/tt1677720/ [Erişim Tarihi: 01.10.2022]

Virtual Reality applications’ future in new media platforms & reflections in Science Fiction cinema

Year 2022, Volume: 5 Issue: 4, 223 - 233, 10.11.2022

Abstract

Reality is now going beyond human perception. Technologies that was unbelievable ten years ago are suddenly appear every aspect of human life. With the speed of technology nowadays, human perception’s acceleration of development gets forcefully faster and nobody is against that. Because first time in the history, humanity has so transparent information and communication networks that can’t even get manipulated so much. Even though most of the human race are still can’t get rid of their lazyness that is coming from thousand of years of habits, new generations are moving towards safer and more transparent sources of information. Before reality was getting real in the hands of the control mechanisms and the truth was the things that they thought it is true. Now it can be thought that humanity doesn’t have to get under anybodie’s control. There is a digital copy of any book on internet now. There are lots of applications for the people who wants to learn a new language. There are digital archives of every article in every journal and most important than everything that there is a little computer and internet in everybodies’ pockets. Even though the rate of using these sources is still limited to the usage of social media; the perception of reality is changing. Now there is no obstacles against the people who wants to learn, change or better things. Now there is no obligation to respect people only for their status, their place in the family or their importance in the society. If someone is not capable of support these status with their knowledge or experience, the internet is a very strong tool to get things more clear about everyone. Now pure tyranny will hardly find any place for itself, because soon the definition of reality can change and make people enlightened through tecnology. The main concept for this article is going to be the virtual reality Technologies that can eventually direct humanity to enlightment. And finally the journey of this technology in future, will tried to be found.

References

  • BALLI, Ö. (2021), Dijitalleşen Sanat Bağlamında Sanal Gerçeklik Teknolojisinin Sanatsal Üretim Sürecinde Kullanımı, İdil Dergisi, 77 (2021 Ocak): s. 63–78. doi: 10.7816/idil-10-77-06 BAUDRILLARD, J. (2005), İmkânsız Takas, Çeviren: Ayşegül Sönmezay, Ayrıntı Yayınları BAYRAKTAR, E. & KALELİ, F. (2007), Sanal Gerçek-lik ve Uygulama Alanları, Akademik Bilişim Dergisi, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya. ÇOMU, T. (2012), Video Paylaşım Ağlarında Nefret Söylemi: Youtube Örneği, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Kadın Çalışmaları Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi https://www.imdb.com/title/tt0133093/ [Erişim Tarihi: 21.09.2022]https://learn.microsoft.com/en-us/windows/mixed-re-ality/discover/mixed-reality [Erişim Tarihi: 21.09.2022]https://tr.wikiquote.org/wiki/Matrix_(film) [Erişim Tarihi: 21.09.2022] http://www.samsung.com/global/galaxy/gear-vr/[Erişim Tarihi: 21.09.2022] https://en.wikipedia.org/wiki/360-degree_video [Eri-şim Tarihi: 21.09.2022] http://thebodyvr.com/ [Erişim Tarihi: 27.09.2022] https://altvr.com/ [Erişim Tarihi: 27.09.2022] https://artsandculture.google.com/ [Erişim Tarihi: 27.09.2022] https://www.imdb.com/title/tt0084827 [Erişim Tarihi: 27.09.2022] https://www.imdb.com/title/tt0499549 [Erişim Tarihi: 27.09.2022] https://www.imdb.com/title/tt0120907 [Erişim Tarihi: 27.09.2022] https://www.imdb.com/title/tt1375666 [Erişim Tarihi: 27.09.2022] https://tr.wikipedia.org/wiki/Jean_Baudrillard [Eri-şim Tarihi: 01.10.2022] https://tr.wikipedia.org/wiki/William_Gibson [Erişim Tarihi: 01.10.2022] https://tr.wikipedia.org/wiki/Wachowski_Kardeşler[Erişim Tarihi: 01.10.2022] https://tr.wikiquote.org/wiki/Matrix_(film) [Erişim Tarihi: 01.10.2022] https://www.imdb.com/title/tt0209958/ [Erişim Tarihi: 01.10.2022] https://www.imdb.com/title/tt1677720/ [Erişim Tarihi: 01.10.2022]
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

İlkan Devrim Dinç This is me 0000-0002-4706-7590

Publication Date November 10, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Dinç, İ. D. (2022). Yeni Medya platformlarında sanal gerçeklik uygulamalarının geleceği ve bilim kurgu evrenindeki yansımaları. Journal of Arts, 5(4), 223-233.