This paper, with accompanying syllabus and student course evaluations, are the result of teaching an online course on contemporary film multiple times over the last three years. The course not only teaches up-to-date theory on contemporary film to the students but teaches them to become not only critical consumers of film but also critical reviewers of the films and of popular culture. The method, teaching them the thinking, research, and writing strategies employed in the author’s own review process, is explored in within the article. The response of the students to the course is included to balance professorial expectations to student realities while providing a clearer metric of what knowledge is actually transferred or attained
Bu makale, ekteki ders izlencesi ve öğrenci ders değerlendirmeleri ile birlikte, son üç yıl içinde birden çok kez öğretilen çevrimiçi çağdaş sinema dersinin bir sonucudur. Bu ders yalnızca çağdaş sinema ilgili güncel kuramları öğretmekle kalmayıp öğrencilere sinemanın eleştirel tüketicileri değil aynı zamanda filmleri ve popüler kültürün eleştirel izleyicileri olmalarını öğretir. Yazarın kendi gözden geçirme sırasında edindiği düşünme, araştırma ve yazma tekniklerini içeren bu yöntem makalede ele alınmaktadır. Makalede, öğrencilerin dersle ilgili düşünceleri öğretim elemanının öğrenci gerçeklerini göz önünde bulunduran beklentileriyle dengelenmekte ve ne tür bilginin aktarıldığını gösteren açık bir ölçüt sunulmaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 46 |
JAST - Journal of American Studies of Turkey