In this paper, effectiveness of twist varied wing
configurations for aircraft control and performance is described. The primary
variables investigated involved changing wing twist angle of a comparable
Airbus A320 wing structure by identifying the ideal angle of twist. The
aerodynamic performance and control of the morphing wing is characterised in
AVL (Athena Vortex Lattice Method). In order to better understand the
aerodynamic performance and control of twist morphing wing for diverse flight
regimes, predetermined values of twist (-8°< ϕ <8°, in steps of ±2°) were
examined. The results from this work indicate that if morphing wings were
employed on aircraft, performance benefits could be achieved.
Bu makalede, uçak kontrolü ve performansı için büküm çeşitli kanat konfigürasyonlarının etkinliği tanımlanmıştır. İncelenen birincil değişkenler, ideal bir büküm açısını tanımlayarak, benzer bir Airbus A320 kanat yapısının kanat bükülme açısının değişmesini içermektedir. Aerodinamik performans ve morphing kanadının kontrolü AVL (Athena Vortex Lattice Method) ile çözümlenmiştir. Farklı uçuş rejimleri için aerodinamik performansın ve büküm geçiş kanadının kontrolünün daha iyi anlaşılması için, önceden belirlenmiş büküm değerleri (± 8 ° <ϕ <8 °, ± 2 ° adımlarla) incelenmiştir. Bu çalışmadan elde edilen sonuçlar, eğer uçaklarda bükülebilen kanatlar kullanılırsa, performans avantajlarının elde edilebileceğini göstermektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Aerospace Engineering |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 23, 2018 |
Submission Date | November 14, 2018 |
Acceptance Date | December 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |
Journal of Aviation - JAV |
This journal is licenced under a Creative Commons Attiribution-NonCommerical 4.0 İnternational Licence