BibTex RIS Cite

The opinions of nurses regarding the orientation training

Year 2010, , 199 - 205, 01.09.2010
https://doi.org/10.5799/ahinjs.01.2010.03.0041

Abstract

Objectives: The aim of this study was to investigate the opinions of nurses regarding the orientation training. Materials and methods: This research is a descriptive type of study. Since it is planned that all the nurses (N=250) in Baskent University Ankara Hospital will be in the scope of the research, sampling was not performed. The number of nurses who are reached and agreed to join the research is 203. Hence, 80% of them are reached. The researchers prepared a questionnaire containing 30 questions after examining the literature. The questionnaire was carried out between April 15 and May 15 2008 to participants. Results: The mean age is 23±5.29 years and 97% of the nurses are female, 50.2% of them are male from Health College. Of all, 55.2% of them have worked less than 3 years. A total of 91.1% of the nurses stated that orientation training must be carried out and 80.3% of them who attended to orientation training think that the training is adequate. Conclusion: The nurses stated that the materials were adequate and organized while evaluating the orientation training which they attended, moreover they emphasized that the training should be given periodically rather than by classical method.

References

  • Fındıkçı İ. İnsan Kaynakları Yönetimi. 6.Basım, Alfa Basım Yayım, İstanbul: 2006; 244–245.
  • Desimone RL, Werner JM, Harris DM. Human Resource De- velopment, Third Edition, United States. Thomson&South Western, 2002;310.
  • Ataklı A. Verimlilik için işe alıştırma eğitimi ve önemi. Ve- rimlilik Dergisi 1992;3:192-7.
  • Marcum E &West R. Structured orientation for new graduates: a retention strategy. J Nurse Staff Develop 2004;20:118- 24.
  • Levett-Jones TL. Continuing education for nurses: A neces- sity or a nicety? J Cont Educ Nurs 2005;36:229–233.
  • Newhouse RP, Hoffman JJ, Suflita MA, Hairston DP. Evalu- ating an innovative program to improve new nurse graduate socialization into the acute healthcare setting. Nurs Admin Q 2007;31:50-60.
  • Alıcı UP, Çakır A. Hemşirelerin özel bir hastanede uygula- nan klinik oryantasyon programına ilişkin görüşleri. Mal- tepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi.2009; 2:45-56.
  • Göçmen Z. Ameliyathane hemşirelerinin ameliyathane hem- şireliği oryantasyon programı içeriğine ilişkin görüşleri. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi 2004;8:12-24.
  • Köşgeroğlu N. ve Yıldırım, N. Osmangazi Üniversitesi Eği- tim Araştırma ve Uygulama Hastanesinde çalışan hemşire- lere yönelik hizmet içi eğitim etkinliğinin değerlendirilme- si. Hemşire Dergisi 1998;48:21-4.
  • Öztürk H, Savaşkan A. Hemşirelerin hizmet içi eğitimler- le ilgili yaşadıkları sorunlar, beklenti ve önerileri. İstan- bul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi 2008;16:41–9.
  • Yücel D, Timlioğlu S, Elmas SG, Deregözü S, Palacı H. Oryantasyon (Uyum) eğitimlerinin etkinliğine ilişkin örnek olay çalışması, VIII. Ulusal Sağlık Kuruluşları Yönetimi Kongre Kitabı, 13-16 Mayıs. Marmaris-Muğla.2010;45.
  • Işık F. İşe Alıştırma Programına Katılan Hemşirelerin Prog- rama İlişkin Görüşleri ve Önerileri. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi, Anka- ra.1990.
  • Özkılınç K, Söylemez D, Soyer M. İstanbul’daki özel hasta- nelerin oryantasyon eğitimini uygulama durumu. V. Ulusal Sağlık Kuruluşları ve Hastane Yönetimi Sempozyum Kita- bı. 16-19 Ekim. Eskişehir. 2003;141.
  • Keskin G ve ark. 2001 yılı içinde İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde çalışmaya başlayan hemşirelere uygulanan oryantasyon programını değerlendirilmesi. I.Uluslararası& V.Ulusal Hemşirelik Eğitimi Kongresi Kitabı. İstanbul 2001; 105-108.
  • Kaya H. Hemşirelikte oryantasyon eğitimi. İstanbul Üni- versitesi Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2007;15: 25–29.
  • Kaynak N. Oryantasyon eğitiminin personelin örgüte bağ- lılığına olan etkisi ve bir uygulama. İnsan Kaynakları Yö- netimi Bilim Dalı. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.2000.
  • Çakır H, Çiçek S, Eğin C, Bengü N, Kurt S. Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesinde uygulanan 2004 yılı sözleşmeli hemşire oryantasyon eğitimi değerlendirmesi. III. Ulusal Sağlık Kuruluşları Yönetimi Kongre Kitabı, Kuşadası-İz- mir, 17- 20 Mart 2005;18–23.

Hemşirelerin hizmet içi uyum eğitimine ilişkin görüşleri

Year 2010, , 199 - 205, 01.09.2010
https://doi.org/10.5799/ahinjs.01.2010.03.0041

Abstract

Amaç: Bu çalışma, Başkent Üniversitesi Ankara Hastanesi\'nde çalışan hemşirelerin uyum eğitimine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Gereç ve yöntem: Tanımlayıcı bir çalışma olarak Araştırma kapsamına hemşirelerin tamamı (n=250) alınması planlandığı için örneklem seçimine gidilmemiştir. Araştırma, ulaşılabilen ve çalışmaya katılmayı kabul eden 203 hemşire üzerinde gerçekleştirilmiştir. Böylelikle, hemşirelerin %80‘ine ulaşılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından konu ile ilgili literatür incelenerek oluşturulan 30 soruluk anket formu ile elde edilmiştir. Anket formu, 15 Nisan-15 Mayıs 2008 tarihleri arasında uygulanmıştır. Bulgular: Ortalama yaş grubu 23±5.29 yıl olup, hemşirelerin %97\'si bayan, %50.2\'si sağlık koleji mezunu idi. Çalışma grubunun %55.2\'sinin meslekte çalışma süresi 3 yıldan daha az idi. Araştırmaya katılan hemşirelerin %70\'i uyum eğitiminden faydalandıklarını, %91.1\'i uyum eğitiminin kesinlikle verilmesi gerektiğini belirtmiştir. Sonuç: Hemşireler, uyum eğitimlerini genel olarak yeterli bulduklarını, bununla birlikte eğitimin klasik metotla işlenmemesi ve eğitimlerin periodik olması yönünde görüş belirttikleri saptanmıştır.

References

  • Fındıkçı İ. İnsan Kaynakları Yönetimi. 6.Basım, Alfa Basım Yayım, İstanbul: 2006; 244–245.
  • Desimone RL, Werner JM, Harris DM. Human Resource De- velopment, Third Edition, United States. Thomson&South Western, 2002;310.
  • Ataklı A. Verimlilik için işe alıştırma eğitimi ve önemi. Ve- rimlilik Dergisi 1992;3:192-7.
  • Marcum E &West R. Structured orientation for new graduates: a retention strategy. J Nurse Staff Develop 2004;20:118- 24.
  • Levett-Jones TL. Continuing education for nurses: A neces- sity or a nicety? J Cont Educ Nurs 2005;36:229–233.
  • Newhouse RP, Hoffman JJ, Suflita MA, Hairston DP. Evalu- ating an innovative program to improve new nurse graduate socialization into the acute healthcare setting. Nurs Admin Q 2007;31:50-60.
  • Alıcı UP, Çakır A. Hemşirelerin özel bir hastanede uygula- nan klinik oryantasyon programına ilişkin görüşleri. Mal- tepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi.2009; 2:45-56.
  • Göçmen Z. Ameliyathane hemşirelerinin ameliyathane hem- şireliği oryantasyon programı içeriğine ilişkin görüşleri. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi 2004;8:12-24.
  • Köşgeroğlu N. ve Yıldırım, N. Osmangazi Üniversitesi Eği- tim Araştırma ve Uygulama Hastanesinde çalışan hemşire- lere yönelik hizmet içi eğitim etkinliğinin değerlendirilme- si. Hemşire Dergisi 1998;48:21-4.
  • Öztürk H, Savaşkan A. Hemşirelerin hizmet içi eğitimler- le ilgili yaşadıkları sorunlar, beklenti ve önerileri. İstan- bul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi 2008;16:41–9.
  • Yücel D, Timlioğlu S, Elmas SG, Deregözü S, Palacı H. Oryantasyon (Uyum) eğitimlerinin etkinliğine ilişkin örnek olay çalışması, VIII. Ulusal Sağlık Kuruluşları Yönetimi Kongre Kitabı, 13-16 Mayıs. Marmaris-Muğla.2010;45.
  • Işık F. İşe Alıştırma Programına Katılan Hemşirelerin Prog- rama İlişkin Görüşleri ve Önerileri. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi, Anka- ra.1990.
  • Özkılınç K, Söylemez D, Soyer M. İstanbul’daki özel hasta- nelerin oryantasyon eğitimini uygulama durumu. V. Ulusal Sağlık Kuruluşları ve Hastane Yönetimi Sempozyum Kita- bı. 16-19 Ekim. Eskişehir. 2003;141.
  • Keskin G ve ark. 2001 yılı içinde İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde çalışmaya başlayan hemşirelere uygulanan oryantasyon programını değerlendirilmesi. I.Uluslararası& V.Ulusal Hemşirelik Eğitimi Kongresi Kitabı. İstanbul 2001; 105-108.
  • Kaya H. Hemşirelikte oryantasyon eğitimi. İstanbul Üni- versitesi Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2007;15: 25–29.
  • Kaynak N. Oryantasyon eğitiminin personelin örgüte bağ- lılığına olan etkisi ve bir uygulama. İnsan Kaynakları Yö- netimi Bilim Dalı. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.2000.
  • Çakır H, Çiçek S, Eğin C, Bengü N, Kurt S. Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesinde uygulanan 2004 yılı sözleşmeli hemşire oryantasyon eğitimi değerlendirmesi. III. Ulusal Sağlık Kuruluşları Yönetimi Kongre Kitabı, Kuşadası-İz- mir, 17- 20 Mart 2005;18–23.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Gül Pınar This is me

Aysun Doğan

Yeter Kırlangıç This is me

Çiğdem Özdemir This is me

Publication Date September 1, 2010
Published in Issue Year 2010

Cite

APA Pınar, G., Doğan, A., Kırlangıç, Y., Özdemir, Ç. (2010). Hemşirelerin hizmet içi uyum eğitimine ilişkin görüşleri. Journal of Clinical and Experimental Investigations, 1(3), 199-205. https://doi.org/10.5799/ahinjs.01.2010.03.0041
AMA Pınar G, Doğan A, Kırlangıç Y, Özdemir Ç. Hemşirelerin hizmet içi uyum eğitimine ilişkin görüşleri. J Clin Exp Invest. September 2010;1(3):199-205. doi:10.5799/ahinjs.01.2010.03.0041
Chicago Pınar, Gül, Aysun Doğan, Yeter Kırlangıç, and Çiğdem Özdemir. “Hemşirelerin Hizmet içi Uyum eğitimine ilişkin görüşleri”. Journal of Clinical and Experimental Investigations 1, no. 3 (September 2010): 199-205. https://doi.org/10.5799/ahinjs.01.2010.03.0041.
EndNote Pınar G, Doğan A, Kırlangıç Y, Özdemir Ç (September 1, 2010) Hemşirelerin hizmet içi uyum eğitimine ilişkin görüşleri. Journal of Clinical and Experimental Investigations 1 3 199–205.
IEEE G. Pınar, A. Doğan, Y. Kırlangıç, and Ç. Özdemir, “Hemşirelerin hizmet içi uyum eğitimine ilişkin görüşleri”, J Clin Exp Invest, vol. 1, no. 3, pp. 199–205, 2010, doi: 10.5799/ahinjs.01.2010.03.0041.
ISNAD Pınar, Gül et al. “Hemşirelerin Hizmet içi Uyum eğitimine ilişkin görüşleri”. Journal of Clinical and Experimental Investigations 1/3 (September 2010), 199-205. https://doi.org/10.5799/ahinjs.01.2010.03.0041.
JAMA Pınar G, Doğan A, Kırlangıç Y, Özdemir Ç. Hemşirelerin hizmet içi uyum eğitimine ilişkin görüşleri. J Clin Exp Invest. 2010;1:199–205.
MLA Pınar, Gül et al. “Hemşirelerin Hizmet içi Uyum eğitimine ilişkin görüşleri”. Journal of Clinical and Experimental Investigations, vol. 1, no. 3, 2010, pp. 199-05, doi:10.5799/ahinjs.01.2010.03.0041.
Vancouver Pınar G, Doğan A, Kırlangıç Y, Özdemir Ç. Hemşirelerin hizmet içi uyum eğitimine ilişkin görüşleri. J Clin Exp Invest. 2010;1(3):199-205.