Amaç: Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin öğrenilmiş güçlülük düzeyini ve sosyodemografik değişkenler ile ilişkisini belirlemek amacıyla yapıldı.
Yöntem: Çalışma tanımlayıcı ilişki arayıcı türde yapılmış olup Konya il merkezinde bulunan bir üniversitenin hemşirelik fakültesinde öğrenim gören öğrenciler çalışmanın evrenini oluşturmuştur. Evreni bilinen örneklem sayısı hesaplamasına göre minimum 261 öğrenci çalışma örneklemini oluşturmuştur. Çalışmaya katılmayı kabul eden 289 öğrenci ile çalışma tamamlandı. Verilerin toplanmasında "Kişisel Bilgi Formu" ve "Rosenbaum Öğrenilmiş Güçlülük Ölçeği" kullanıldı. İstatistiksel analizler için ortalama, standart sapma, bağımsız gruplarda t testi, tek yönlü varyans analizi ve pearson korelasyon analizi kullanıldı.
Bulgular: Hemşirelik öğrencilerinin öğrenilmiş güçlülük puan ortalaması 117,50±17,75 olarak bulundu. Öğrencilerin sosyodemografik değişkenler ile öğrenilmiş güçlülük puan ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmamıştır (p>0,05).
Uygulamada Kullanım: Hemşirelik öğrencilerinin öğrenilmiş güçlülük puan ortalamasının orta düzeyde olduğu ve sosyodemografik özellikler ile öğrenilmiş güçlülük düzeyi arasında anlamlı bir ilişki olmadığı bulundu. Hemşirelik öğrencilerinin öğrenilmiş güçlülük düzeyini yükseltmeye yönelik önleyici programlar ve derslerin müfredata eklenmesi önerilmektedir.
Objective: This study was carried out to determine the
level of learned resourcefulness of nursing students and
their relationship with sociodemographic variables.
Method: The study was conducted in a descriptive
relationship-seeking type and the students studying at the
nursing faculty of a university located in the city center
of Konya constituted the universe of the study. A
minimum of 261 students formed the study sample,
according to the calculation of the sample size of which
the universe is known. The study was completed with 289
students who agreed to participate in the study. "Personal
Information Form" and "Rosenbaum Learned
Resourcefulness Scale" were used to collect data. Mean,
standard deviation, independent groups t test, one way
anova test and pearson correlation were used for
statistical analysis.
Results: The mean learned resourcefulness score of the
nursing students was found to be 117.50±17.75. No
statistically significant difference was found between the
students' sociodemographic variables and the learned
resourcefulness score average (p>0.05).
Usage in Practice: It was found that the mean learned
resourcefulness score of nursing students was moderate
and there was no significant relationship between
sociodemographic characteristics and learned
resourcefulness level. It is recommended that preventive
programs and courses to increase the learned
resourcefulness level of nursing students should be added
to the curriculum.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 3 |
Güncel Hemşirelik Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.