Amaç: Bu çalışmanın amacı, insan kaynakları yönetimi (İKY) faaliyetlerinde kullanılan bilgi sistemlerinin algılanan örgütsel performans üzerindeki etkinliğini anlamaktır.
Yöntem: Çalışmada, bilgi sistemleri başarı ölçümünde en yaygın kullanılan yöntemlerden biri olan insan kaynakları bilgi sistemlerinin başarısını ölçmek için Delone & McLean Bilgi Sistemleri Başarı Modeli kullanılmıştır. Araştırmanın amaçlarını incelemek amacıyla bu araştırmada tarama deseni kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS ve AMOS istatistik paket programları aracılığıyla değerlendirilmiştir.
Bulgular: Elde edilen bulgular, Delone ve McLean bilgi sistemleri başarı modeline göre, İK bilgi sistemi kullanımının büyük ölçüde bilgi kalitesi tarafından yönlendirildiği ve bilgi kalitesinin de kurumsal performans üzerinde etkisi olduğu iddiasını desteklemektedir.
Sonuç ve Katkılar: Bahsi geçen başarı modeline göre sadece hizmet kalitesi değişkeni kullanıcı memnuniyeti üzerinde anlamlı bir etkiye sahipken, bilgi ve sistem kalitesinin kullanıcı memnuniyeti üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkisi gözlenmemiştir.
Bunun yanında, kullanıcı memnuniyetinin algılanan kurumsal performans üzerindeki etkileri için önemli bir etki tespit edilmemiştir. Son olarak, İK bilgi sisteminin içeriği, algılanan kurumsal performansı önemli ölçüde etkilemiştir.
Sınırlılıklar: Çalışmanın bulguları ile genelleme yaparken, örneklem olarak seçilen deneklerin ve ülkenin doğası gereği getirilen sınırlılıklar göz önünde bulundurulmalıdır. Gelecekteki araştırmalar, İK bilgi sisteminin diğer belirli alanlarında, farklı nedensel değişkenler, ek popülasyonlar ve ek yöntemlerle genişletilmelidir.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemi Örgütsel Performans Delone & McLean Bilgi Sistemleri Başarı Modeli
Purpose: The current research aim is to understand the effectiveness of information systems used in human resources management (HRM) activities on perceived organizational performance.
Methodology: In this study, the Delone & McLean Information Systems Success Model is used for measuring the success of human resources information systems, which is one of the most widely used for information systems success measurement. In order to examine study purposes, this research employed a survey design. The obtained data are evaluated through SPSS and AMOS statistical package programs.
Findings: The study's findings support the claim that, according to Delone and McLean success model, the use of HRIS is largely driven by information quality and HRIS utilization, with information quality also having an impact on organizational performance.
Implications: Based on the mentioned success model, only a service quality parameter has a significant impact on user satisfaction whereas no significant and positive effects of information and system quality on user satisfaction are observed. For the effects of user satisfaction on perceived organizational performance, no significant impact has been identified. Finally, the content of HRIS significantly influenced perceived organizational performance.
Limitations: Any generalization from the findings of this study should be done with caution because of the limitations imposed by the nature of the sampled subjects and country. Future research should extend our efforts by considering specific areas of HRIS with other causal variables, additional populations, and additional methods.
Human Resource Information System Organizational Performance Delone & McLean Information Systems Success Model
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 26, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 1 |