The aim of this study is to determine metaphorical perceptions of the
gifted students towards the educational game prepared for the education of
values. This study adopted a phenomenological approach, which is one of the
qualitative research methods, and the data were collected through metaphors.
The study was carried out with 31 primary school 3rd and 4th grade students. In
the second half of 2017-2018 academic year, the educational game used in the
research was applied in an educational institution that provides training to
special talents. The forms prepared by the researcher were distributed to
students which include unfinished sentences such as “I am improving with my
values” educational game is like... because...”. The collected data analyzed
and reported with the content analysis method. As a result, it was determined
that the students found the educational game to be instructive,, entertaining,
real-life, surprising, defending rights, and creative.
Bu çalışmanın amacı, özel
yetenekli öğrencilerin değerler eğitimi için hazırlanan eğitsel oyuna yönelik
metaforik algılarını belirlemektir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden
olgu bilim yaklaşımına göre tasarlanmış ve veriler metaforlar aracılığıyla
toplanmıştır. Araştırmada kullanılan eğitsel oyun, 2017-2018 eğitim-öğretim
yılının ikinci yarısında özel yeteneklilere eğitim veren bir eğitim kurumunda
uygulanmıştır. Çalışma ilkokul 3. ve 4. Sınıf öğrencisi olan 31 öğrenci ile
yürütülmüştür. Araştırma kapsamında öğrencilere “Değerlerimle Değerleniyorum
adlı oyun …….gibidir. Çünkü.....” biçiminde eksik bırakılmış cümlelerin yer
aldığı, araştırmacı tarafından hazırlanan formlar dağıtılmıştır. Toplanan
veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Sonuçta öğrencilerin
eğitsel oyunu öğretici, eğlendirici, gerçek hayata yönelik, şaşırtıcı, hakları
savunmaya yönelik ve yaratıcı buldukları belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2018 |
Submission Date | November 29, 2018 |
Acceptance Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |
Journal of Continuous Vocational Education and Training