Research Article
BibTex RIS Cite

Investigation Attitudes towards Refugee Students of Class Teachers' in Terms of Several Variables

Year 2019, Volume: 2 Issue: 1, 16 - 29, 10.07.2019

Abstract

In this study, it is aimed to examine the attitudes
of classroom teachers towards refugee students in terms of various variables.
The sample of the study consisted of 154 classroom teachers working in various
schools in Istanbul. Our developed Personal Information Form and Refugee
Student Attitude Scale were used as data collection tools.
According to normality test results; Mann Whitney U test
for gender, education level, class of refugee students in the classroom,
Kruskal Wallis test for age and seniority distributions, independent groups t
test for seminar participation variable were used.
As a result of the study,
 it was found that the attitudes
of the teachers towards refugee students did not differ according to their gender,
age, education level, whether they were refugee students in their class, their
seniority and any education related to refugees and their participation in the
seminar.

References

  • Büyüköztürk, Ş. (2007), Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F., (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri, Ankara, Pegem Akademi. Celep, C. (2000). Eğitimde örgütsel adanma ve öğretmenler. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Celep, C. (2000). Eğitimde örgütsel adanma ve öğretmenler. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Deniz, T. (2014). Uluslararası göç sorunu perspektifinde Türkiye. TSA, 18(1), 175-204.
  • Göç Vakfı(2018) Dünya Göç Raporu. http://gocvakfi.org/2018-dunya-goc-raporu/ adresinden 05.11.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Karasar, N., (2010). Bilimsel araştırma yöntemi, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Sağlam, H. İ. ve İlksen Kanbur, N. (2017). Sınıf Öğretmenlerinin Mülteci Öğrencilere Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 7(2), 310-323.
  • Taştekin, E., Bozkurt Yükçü, Ş., İzoğlu, A., Güngör, İ., Işık Uslu, E. A. ve Demircioğlu, H. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarının ve algılarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Araştırmaları Dergisi (HÜNER), 2(1), 1-20.
  • Topkaya, Y. ve Akdağ, H. (2016). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Suriyeli Sığınmacılar Hakkındaki Görüşleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 767-786.
  • Tuzgöl-Dost, M. (2005). Öznel İyi Oluş Ölçeği'nin Geliştirilmesi: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Türk Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Dergisi, 3(23), 103-11.
  • UNICEF(2016). Türkiye Göç Raporu. http://www.goc.gov.tr/files/files/2016_yiik_goc_raporu_haziran.pdf adresinden 05.11.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • UNICEF (2016). Türkiye’de Kayıp Bir Kuşak Oluşmasını Önlemek. http://www.unicefturk.org/public/uploads/files/10.2016_Children%20of%20Syria_revised_TR.pdf adresinden 04.11.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Yazıcı, S., Başol, G. ve Toprak, G. (2009). Öğretmenlerin çok kültürlü eğitim tutumları: Bir güvenirlik ve geçerlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, 229-242.

Sınıf Öğretmenlerinin Mülteci Öğrencilere Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Year 2019, Volume: 2 Issue: 1, 16 - 29, 10.07.2019

Abstract

Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin mülteci
öğrencilere yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul İlindeki çeşitli okullarda
görev yapan 154 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak geliştirdiğimiz
Kişisel Bilgi Formu ve Mülteci Öğrenci Tutum Ölçeği kullanılmıştır.
Normallik testi sonuçlarına göre; cinsiyet, eğitim
düzeyi, sınıfta mülteci öğrenci olup olmama durumu değişkenleri için Mann Whitney
U testi, yaş ve mesleki kıdem dağılımları için Kruskal Wallis testi, seminere
katılma değişkeni için bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda öğretmenlerin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının cinsiyetlerine,
yaşlarına, eğitim düzeylerine, sınıflarında mülteci öğrenci olup olmamasına,
mesleki kıdemlerine ve mültecilerle ilgili herhangi bir eğitime, seminere
katılma durumlarına göre farklılaşmadığı bulgusuna ulaşılmıştır. 

References

  • Büyüköztürk, Ş. (2007), Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F., (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri, Ankara, Pegem Akademi. Celep, C. (2000). Eğitimde örgütsel adanma ve öğretmenler. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Celep, C. (2000). Eğitimde örgütsel adanma ve öğretmenler. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Deniz, T. (2014). Uluslararası göç sorunu perspektifinde Türkiye. TSA, 18(1), 175-204.
  • Göç Vakfı(2018) Dünya Göç Raporu. http://gocvakfi.org/2018-dunya-goc-raporu/ adresinden 05.11.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Karasar, N., (2010). Bilimsel araştırma yöntemi, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Sağlam, H. İ. ve İlksen Kanbur, N. (2017). Sınıf Öğretmenlerinin Mülteci Öğrencilere Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 7(2), 310-323.
  • Taştekin, E., Bozkurt Yükçü, Ş., İzoğlu, A., Güngör, İ., Işık Uslu, E. A. ve Demircioğlu, H. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarının ve algılarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Araştırmaları Dergisi (HÜNER), 2(1), 1-20.
  • Topkaya, Y. ve Akdağ, H. (2016). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Suriyeli Sığınmacılar Hakkındaki Görüşleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 767-786.
  • Tuzgöl-Dost, M. (2005). Öznel İyi Oluş Ölçeği'nin Geliştirilmesi: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Türk Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Dergisi, 3(23), 103-11.
  • UNICEF(2016). Türkiye Göç Raporu. http://www.goc.gov.tr/files/files/2016_yiik_goc_raporu_haziran.pdf adresinden 05.11.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • UNICEF (2016). Türkiye’de Kayıp Bir Kuşak Oluşmasını Önlemek. http://www.unicefturk.org/public/uploads/files/10.2016_Children%20of%20Syria_revised_TR.pdf adresinden 04.11.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Yazıcı, S., Başol, G. ve Toprak, G. (2009). Öğretmenlerin çok kültürlü eğitim tutumları: Bir güvenirlik ve geçerlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, 229-242.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Nurşen Köse 0000-0001-8342-114X

Özlem Bülbül 0000-0001-9663-9666

Müge Uluman 0000-0003-4155-3114

Publication Date July 10, 2019
Submission Date January 31, 2019
Acceptance Date May 12, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Köse, N., Bülbül, Ö., & Uluman, M. (2019). Sınıf Öğretmenlerinin Mülteci Öğrencilere Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Journal of Continuous Vocational Education and Training, 2(1), 16-29.

Journal of Continuous Vocational Education and Training