Bu çalışma, destinasyonlarda artan risk çeşitleri ve Türkiye’nin turizm endüstrisinin mevcut konjonktürde oluşan yeni riskler karşısındaki turist algılarına ilişkin kavramsal çerçevesini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Destinasyonlarda yaşanabilecek veya etkilenebilecek olumsuz durumların her birisine çözüm getirilebilmesi amacıyla, riskin kaynağının belirlenmesi önem teşkil etmektedir. Bu çerçevede, öncelikle turizmde risk teorisi ve geçmişten günümüze gelen risk çeşitleri sistematik bir literatür taraması ile ele alınmaktadır. Tüketicilerin risk algısı teorisinden yararlanılarak Türkiye’yi tercih eden turistlerin karşılaşabileceği güncel riskler belirlenerek, bu risklerin giderilebilmesi veya önlenebilmesi amacıyla öneriler sunulmaya çalışmıştır. Çalışmanın amacı; turistlerin destinasyonlara ilişkin algıladıkları risk faktörleri üzerine gerçekleştirilen çalışmaların sistematik incelenmesini gerçekleştirmek, mevcut gelişen mikro ve makro çevre koşulları altında Türkiye’nin turizm açısından risk konjonktürünü değerlendirmek ve araştırmacılar ile politika yapıcılara turizm yönetimi ve pazarlaması hakkında önerilerde bulunmaktır.
risk turizmde risk risk algısı risk algısı teorisi Türkiye'ye yönelik riskler destinasyona yönelik riskler destinasyon pazarlaması
This article develops a conceptual framework addressing increasing risk types in tourism destinations and tourists’ perception about new risks in Turkey’s in the current conjuncture. It is important to determine the source of the risk in order to find a solution for each of the negative situations that may be experienced or affected in the destinations. In this context, classifies various risk types related to destinations from past to the present are discussed with a systematic literature review. By using the consumers risk perception theory, it has been tried to summarize the current risks that tourists who prefer Turkey and also suggestions are tried to be presented in order to eliminate or prevent these risks. The aim of the study is to carry out a systematic review of the studies on the risk factors perceived by tourists regarding destinations, to evaluate the risk conjuncture of Turkey in terms of tourism under the current micro and macro environmental conditions, and to make suggestions to researchers and policy makers about tourism management and marketing.
risk tourism risk perception risk perception theory destination related risks risks to Turkey destination marketing
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | July 11, 2023 |
Publication Date | July 17, 2023 |
Submission Date | May 25, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 2 Issue: 1 |