Bir fonlama aracı olarak dünya çapında yaygınlaşan kitlesel fonlama, son yıllarda Türkiye'de de uygulanmaya başlanmıştır. Dünya literatüründe kendisine belli bir yer edinen kitlesel fonlama, Türkiye için henüz hem uygulama hem de akademik anlamda yeni bir kavram. Bu çalışmada Türkiye'deki kitlesel fonlama kapsamında gerçekleştirilen faaliyetlere maddi olarak destek olan bireylerin bu kararı vermedeki motivasyonlarının nitel araştırma yöntemleri ile keşfedilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, Türkiye'de kitlesel fonlama desteği arayan projelere maddi destek veren 5 Türk destekçiden yapılandırılmamış online mülakat yöntemi ile veri toplanmıştır. Toplanan veriler sürekli karşılaştırma analiz yöntemi ile incelenmiş, kodlanmış ve beş temel kategoriye ulaşılmıştır: (1) Ödül avcılığı, (2) yardımlaşma, (3) sosyal sorumluluk ve (4) duygusal bağ. Böylece çalışmada, Türkiye'deki kitlesel fonlama çalışmalarında destekçilerin kararlarında etkili olan faktörlerin ve motivasyonlarının anlaşılmasına katkı sağlanması amaçlanmıştır.
Subjects | Business Administration |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |