Öz
Bu çalışmada modern sonrası dönemde
örgütlerin değişen yapıları ve çevre koşullarına uyum sağlayabilmek adına
ortaya çıkan uyum yaklaşımlarından olan durumsallık yaklaşımı, post modern
olarak da adlandırabileceğimiz yeni ekonomik çağda yeşil ekonomiyle birlikte
ele alınmıştır. Uluslar arası düzeyde pazara girişte rekabet elde etme,
ekonomik büyümeyi gerçekleştirmek, karlılığın sürdürülebilirliğini sağlamak,
maliyetleri düşürmek gibi hedeflerin etkisiyle stratejiler geliştirilmiştir.
Çalışmanın devamında küreselleşme ve uluslar arası gibi pek çok faktörün etkisi
altında uluslararası pazara giriş stratejilerinden olan “Franchising” sistemi
incelenmiştir. Bu bağlamda çalışmada yukarıda söz edilen kavramlar üzerinden
gidilerek franchising sistemiyle birleştirilen kavramların ve bu kavramlar açısından
geliştirilen stratejilerin geçerliliği ve yarattığı etkileri konusunda içerik
analizi yapılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Durumsallık Teorisi, Yeni Ekonomi,
Yeşil Ekonomi, Franchising.
Abstract
In this study, the contingency approach, which emerged in order
to adapt to the changing structures and environmental conditions of the
organizations in the post-modern era, has been discussed together with the
green economy in the new economic era, which can be called as post-modern.
Strategies have been developed with the effect of achieving competitiveness in
international market entry, achieving economic growth, ensuring sustainability
of profitability and reducing costs. In the continuation of the study, is
examined the “Franchising” system, which is one of the strategies of entering
the international market under the influence of many factors such as
globalization and international. In this context, content analysis was
conducted on the validity and effects of the concepts combined with the
franchising system and the strategies developed in terms of these concepts by
going through the above mentioned concepts.
Keywords: Contingency
Theory, New Economy, Green Economy, Franchising.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 2 |