Tıp Fakültelerinin Sınav Sistemlerinin İyileştirilmesine Yönelik Alınabilecek Tedbirler ve Yürütülebilecek Faaliyetler
Year 2020,
Volume: 3 Issue: 1, 60 - 64, 30.01.2021
Tufan Mengi
Hüseyin Selvi
Abstract
Çoktan seçmeli maddelerin nitelikli şekilde hazırlanmasında yaşanan güçlük bir yana bırakılırsa bu maddelerin büyük gruplarda uygulanması, puanlanması, madde ve test istatistiklerinin hesaplanması vb. konular teknolojik yardımcılar olmadan pek mümkün görünmemektedir. Bu nedenle bu çalışmada pandemi dönemi öncesinde ve pandemi dönemi esnasında tıp fakültelerinin sınav sistemlerinin iyileştirilmesine yönelik ne gibi tedbirlerin alınabileceği ve hangi faaliyetlerin yürütülebileceği konularını incelemek amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında tıp fakültesinde öğrenim görmekte olan toplam 287 öğrenciden araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formuyla gönüllülük esasına dayalı olarak veri toplanmıştır. Elde edilen bulgular katılımcıların % 73.5’inin Covid-19 pandemi dönemi öncesinde gerçekleştirilen sınavların objektif olduğunu düşündüğünü; pandemi dönemi esnasında ise bu oranın istatistiksel olarak anlamlı şekilde %46.3’e düştüğünü göstermektedir (χ2=10.747, p= 0.001).
Supporting Institution
Mersin Üniversitesi, Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi
Project Number
2020-1-AP5-3981
Thanks
Bu çalışma Mersin Üniversitesi, Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi tarafından desteklenmiştir (Proje Başlığı: ‘Tıp Fakültesi Sınav Sisteminin İyileştirilmesi’, ‘AP5 - güdümlü altyapı projesi’, Proje No: 2020-1-AP5-3981). Mersin Üniversitesi, Bilimsel Araştırma Projeleri Birimine sağlamış oldukları destek için teşekkür ederiz.
References
- Arda, B. (2001). İş ahlakı” açısından tıp: neredeyiz? nereye gidiyoruz?. İş Ahlakı, 46(1): 64-71.
- Demirci, N. (2020). Covid-19 salgını ve sınavlar. Erişim adresi: https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgini-ve-sinavlar, Erişim tarihi: 18.11.2020.
- Karasar, N. (1986). Bilimsel araştırma yöntemi, Ankara: Nobel Yayınları.
- Kayaduman, H. ve Demirel, T. (2019). Investigating the concerns of first-time distance education ınstructors. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 20(5): 85-103.
- Kurnaz, E. ve Serçemeli, M. (2020). Covid-19 pandemi döneminde akademisyenlerin uzaktan eğitim ve muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 2(3): 262-288.
- Selvi, H. (2015). Tıp fakültesi dönem I II III de uygulanan testlerin betimsel açıdan ıncelenmesi Mersin Universitesi tıp fakültesi örneği. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(1): 79-89.
- Şimşek, C. N., Ediz, B., Sırmalı, Ş. A. (2002). Entegre eğitim sisteminde uygulanan sınavlardaki doğru yanıt seçeneklerinin dağılımı. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 28 (2): 1-3.
- Ogenler, O. ve Selvi, H. (2014). Variables affecting medical faculty students’ achievement: a Mersin University sample. Iranian Red Crescent Medical Journal. 16(3):e14648. doi: 10.5812/ircmj.14648.
- Özer, M. (2020). Covid-19 salgını sonrası dünyada eğitim. Erişim adresi: https://www.meb.gov.tr/covid-19-salgini-sonrasi-dunyadaegitim/haber/20936/tr. Erişim Tarihi: 18.11.2020.
- Yıldızhan, Y. & Güçlü, N. (2019). Eğitim Yönetimi Uzaktan Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Öğretim Üyeleri Açısından Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi 25(2), 367-418.
Measures to be Taken for Improving the Exam Systems of Medical Faculties and Activities to Be Carried Out
Year 2020,
Volume: 3 Issue: 1, 60 - 64, 30.01.2021
Tufan Mengi
Hüseyin Selvi
Abstract
Apart from the difficulties experienced in the preparation of multiple-choice items in a qualified manner, it does not seem possible to apply these items in large groups, to score them, and to calculate item and test statistics without technological aids. Therefore, in this study, it is aimed to examine what measures can be taken and what activities can be carried out to improve the examination systems of medical faculties before and during the pandemic period. Within the scope of the study, data were collected on a voluntary basis from a total of 287 students studying at the medical faculty using a questionnaire developed by the researchers. The findings obtained show that 73.5% of the participants think that the exams conducted before the Covid-19 pandemic period are objective; It shows that during the pandemic period, this rate decreased to 46.3% statistically significant (χ2 = 10.747, p = 0.001).
Project Number
2020-1-AP5-3981
References
- Arda, B. (2001). İş ahlakı” açısından tıp: neredeyiz? nereye gidiyoruz?. İş Ahlakı, 46(1): 64-71.
- Demirci, N. (2020). Covid-19 salgını ve sınavlar. Erişim adresi: https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgini-ve-sinavlar, Erişim tarihi: 18.11.2020.
- Karasar, N. (1986). Bilimsel araştırma yöntemi, Ankara: Nobel Yayınları.
- Kayaduman, H. ve Demirel, T. (2019). Investigating the concerns of first-time distance education ınstructors. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 20(5): 85-103.
- Kurnaz, E. ve Serçemeli, M. (2020). Covid-19 pandemi döneminde akademisyenlerin uzaktan eğitim ve muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 2(3): 262-288.
- Selvi, H. (2015). Tıp fakültesi dönem I II III de uygulanan testlerin betimsel açıdan ıncelenmesi Mersin Universitesi tıp fakültesi örneği. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(1): 79-89.
- Şimşek, C. N., Ediz, B., Sırmalı, Ş. A. (2002). Entegre eğitim sisteminde uygulanan sınavlardaki doğru yanıt seçeneklerinin dağılımı. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 28 (2): 1-3.
- Ogenler, O. ve Selvi, H. (2014). Variables affecting medical faculty students’ achievement: a Mersin University sample. Iranian Red Crescent Medical Journal. 16(3):e14648. doi: 10.5812/ircmj.14648.
- Özer, M. (2020). Covid-19 salgını sonrası dünyada eğitim. Erişim adresi: https://www.meb.gov.tr/covid-19-salgini-sonrasi-dunyadaegitim/haber/20936/tr. Erişim Tarihi: 18.11.2020.
- Yıldızhan, Y. & Güçlü, N. (2019). Eğitim Yönetimi Uzaktan Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Öğretim Üyeleri Açısından Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi 25(2), 367-418.