Amaç: Pandemi döneminde sağlık çalışanları COVID-19 hakkında bilgi ve eğitim eksikliği riskiyle karşı karşıya kaldı. Bu çalışma, Türkiye'nin Mersin ilinde 2021 yılında pandemi sırasında sağlık çalışanlarına verilen çevrimiçi COVID-19 eğitimlerine katılım durumunu ve performansını değerlendirmeyi amaçlamaktadır.
Materyal ve Metod: Kesitsel tipteki bu çalışmanın verileri 31 sağlık kuruluşundan 3723 sağlık çalışanını içermektedir. Verileri özetlemek için tanımlayıcı istatistikler kullanıldı; verilerin analizinde ki-kare ve Mann Whitney U testleri kullanıldı.
Bulgular: 2021 yılında Mersin'de toplam 3723 sağlık çalışanına online COVID-19 eğitimi verildi. 3723 sağlık çalışanından 2611'i (%70,1) online eğitime katıldı. Katılım sıklığı kadınlarda ve yaş ortalamasının altında anlamlı olarak yüksekti (p<0,05). 2611 sağlık çalışanından; 2537 (%97,2) eğitimi başarıyla tamamladı. Yaş, cinsiyet ve eğitim performansı arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmadı (p>0,05).
Sonuç: Çalışmaya dahil edilen sağlık çalışanlarının dörtte birinden fazlası online eğitime katılmamıştır. Eğitime katılan sağlık çalışanlarının otuz altıda biri eğitimi başarısızlıkla tamamladı. Sağlık çalışanlarına yönelik hizmet içi COVID-19 eğitimlerinin artırılması ve etkin online eğitimlerle güncel bilgilerin sağlanması önemlidir
YOKTUR
-
Background: During the pandemic period, healthcare workers faced the risk of lack of knowledge and education about COVID-19. This study aims to evaluate the participation status and performance of online COVID-19 training provided for healthcare workers during the pandemic in 2021 in Mersin province, Turkey.
Materials and Methods: The data of this cross-sectional study includes 3723 health workers from 31 health institutions. Descriptive statistics were used to summarize data; the Chi-square and Mann Whitney U tests were used for data analysis.
Results: In 2021, online COVID-19 training was provided for a total of 3723 healthcare workers in Mersin, Turkey. Out of 3723 healthcare workers, 2611 (70.1%) participated in online training. The frequency of participation was significantly higher in women and in lower mean age (p<0.05). Of the 2611 healthcare workers; 2537 (97.2%) completed the training successfully. No statistically significant difference was found between age, gender and training performance (p>0.05).
Conclusion: More than a quarter of the healthcare workers included in the study did not participate in online training. One over thirty-six of the participating healthcare workers completed the training unsuccessfully. It is important to increase in-service COVID-19 training for healthcare workers and to provide up-to-date information with effective online training.
-
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | - |
Early Pub Date | December 27, 2023 |
Publication Date | December 27, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 1 |