The aim of this research was to examine the games, game zones and toys choices of 5-6 year-olds preschool children at their free time activities. The participants of this study comprised of 15 children and two preschool teachers. In this qualitative research the data was collected by semi structured interviews with teachers and student observations. Open-ended questions such as “What types of toys, materials, and games do the children choice while they were playing in their free time?” were asked to the teachers. In classroom observations, the children were observed with respect to their choices of game zone, game, toys and materials while they were participating in free time activities. The results showed that children mostly choose to play at the art zone, playing house and the block corner at their free times.
Bu arastırmanın amacı, okulöncesi egitim kurumlarına devam eden 5-6 yas grubu çocukların serbest zaman etkinliklerindeki oyun alanı, oyun ve oyuncak tercihlerinin incelenmesidir. Arastırmanın çalısma grubunu 5-6 yas grubu toplam 15 çocuk ve 2 okulöncesi ögretmeni olusturmaktadır. Çalısma, nitel bir arastırmadır. Arastırmanın verileri, okul öncesi ögretmenleri ile yapılan yarı yapılandırılmıs görüsme ve yapılandırılmamıs katılımcı olmayan gözlemler ile toplanmıstır. Ögretmenlere çocukların serbest zaman etkinliklerinde hangi oyun alanlarını tercih ettikleri, oyun oynarken kullandıkları oyuncak ve materyaller ile oynadıkları oyun türlerini belirlemeye yönelik açık uçlu sorular yöneltilmis ve bu konudaki görüsleri alınmıstır. Çocukların serbest zaman etkinliklerinde hangi oyun alanlarını tercih ettikleri, oyun oynarken kullandıkları oyuncak ve materyaller ile oynadıkları oyun türleri sınıf içinde yapılan gözlemlerle belirlenmeye çalısılmıstır. Arastırma sonucu, çocukların serbest zaman etkinliklerinde oyun alanı olarak daha çok sanat kösesi, evcilik kösesi ve blok kösesini tercih ettikleri göstermistir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 2 Issue: 2 |