BibTex RIS Cite

VALUE EDUCATION ABOUT THE OPINIONS OF TEACHERS: A CASE STUDY

Year 2014, Volume: 2 Issue: 2, 33 - 45, 01.06.2014

Abstract

The purpose of this study of primary and secondary school teachers is to put forward their views on values education. In this study, Antalya Kepez in the district Ahatlı Primary School and Ahatlı middle school teachers, some of the students have values situations, in this regard the problems, values education, how it should be and the corresponding solutions opinion on were investigated. This study is a qualitative and holistic multiple case study design was used. Interview and semi-structured interview data were collected using the techniques, interview forms consists of five questions. As a result of this study, three important results are obtained. First of teachers working in primary and secondary schools are finding useful for Values Education. Second, the biggest problem experienced in Values Education of time devoted to this training is inadequate. Finally, the Value of Education in order to be more effective is the necessity to put it as a separate course.

References

  • Ekşi, H. (2003). “Temel İnsani Değerlerin Kazanılmasında Bir Yaklaşım: Karakter Eğitimi Programları”. Değerler eğitimi dergisi. 1(1), 79-96
  • Fidan, N. (2009). “Öğretmen Adaylarının Değer Öğretimine İlişkin Görüşleri”. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2 (2), 1-18.
  • Jackson, P. W.,Boostroom, R. E., & Hansen, D. T. (1998). Moral life of schools. San Francisco: Jossey- Bass.
  • Yassıkaya, B. & Günbayı, İ. (2011). Meslek lisesinde çalışan yönetici ve öğretmenlerin leonardo da vinci projesi hakkında görüşleri: bir durum çalışması. E-ınternational journal of educational research. 2(3), 13-34.
  • Kenan, S. (2009). Modern Eğitimde Kaybolan Nokta: Değerler Eğitimi. Kuram ve uygulamada eğitim bilimleri dergisi. 9(1), 259-295.
  • Lickona, T. (1991). Educating for character: how our schools can teach respect and responsibility, New York, Bantam Books.
  • Ryan, K., Bohlin, K. (1999). Building character in schools, San Francisco, Jossey-Bass Publishers.
  • Stanley, W.B. (1983). Training teachers to deal with values education: A critical look at social studies methods texts social studies.74(6). 242-246.
  • Yazıcı, K. (2007). Değer eğitimine genel bir bakış, Türklük Bilimi Araştırmaları, (19), 499-522.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2000). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin
  • Yıldırım, K. (2009). Türk sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin deneyimleri: fenomonolojik bir yaklaşım. Eurasian journal of educational research, (35), 165-184
  • Yılmaz, E. (2009). Öğretmenlerin değer tercihlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Değerler eğitimi dergisi.7 (17), 109-128.
  • Yiğittir, S. & Öcal, A. (2011). Lise tarih öğretmenlerinin değerler ve değerler eğitimi konusundaki görüşleri. KMÜ sosyal ve ekonomik araştırmalar dergisi. 13 (20), 117-124

ÖGRETMENLERİN DEGERLER EGİTİMİ HAKKINDAKİ GÖRÜSLERİ: BİR DURUM ÇALISMASI

Year 2014, Volume: 2 Issue: 2, 33 - 45, 01.06.2014

Abstract

Bu çalısmanın amacı ilk ve ortaokul ögretmenlerinin degerler egitimine iliskin görüslerini ortaya koymaktır. Çalısmada Antalya’nın Kepez ilçesinde bulunan Ahatlı İlkokulu ve Ahatlı Ortaokulu ögretmenlerinin, ögrencilerin bazı degerlere sahip olma durumları, bu konuda yasanan sorunlar, degerler egitiminin nasıl olması gerektigi ve buna iliskin çözüm yolları konusundaki görüsleri arastırılmıstır. Bu çalısma nitel bir arastırmadır ve bütüncül çoklu durum deseni kullanılmıstır. Veriler görüsme ve yarı yapılandırılmıs görüsme formu teknigi kullanılarak toplanmıstır, görüsme formları bes sorudan olusmaktadır. Bu çalısmanın sonucunda üç önemli sonuç elde edilmistir. İlk olarak ilk ve ortaokulda çalısan ögretmenlerin Degerler Egitimini faydalı bulmalarıdır. İkinci olarak Degerler Egitimi konusunda yasanan en büyük problem bu egitime ayrılan zamanın yetersiz olmasıdır. Son olarak da Degerler Egitiminin daha etkili olabilmesi için bunun ayrı bir ders olarak konulması gerekliligidir.

References

  • Ekşi, H. (2003). “Temel İnsani Değerlerin Kazanılmasında Bir Yaklaşım: Karakter Eğitimi Programları”. Değerler eğitimi dergisi. 1(1), 79-96
  • Fidan, N. (2009). “Öğretmen Adaylarının Değer Öğretimine İlişkin Görüşleri”. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2 (2), 1-18.
  • Jackson, P. W.,Boostroom, R. E., & Hansen, D. T. (1998). Moral life of schools. San Francisco: Jossey- Bass.
  • Yassıkaya, B. & Günbayı, İ. (2011). Meslek lisesinde çalışan yönetici ve öğretmenlerin leonardo da vinci projesi hakkında görüşleri: bir durum çalışması. E-ınternational journal of educational research. 2(3), 13-34.
  • Kenan, S. (2009). Modern Eğitimde Kaybolan Nokta: Değerler Eğitimi. Kuram ve uygulamada eğitim bilimleri dergisi. 9(1), 259-295.
  • Lickona, T. (1991). Educating for character: how our schools can teach respect and responsibility, New York, Bantam Books.
  • Ryan, K., Bohlin, K. (1999). Building character in schools, San Francisco, Jossey-Bass Publishers.
  • Stanley, W.B. (1983). Training teachers to deal with values education: A critical look at social studies methods texts social studies.74(6). 242-246.
  • Yazıcı, K. (2007). Değer eğitimine genel bir bakış, Türklük Bilimi Araştırmaları, (19), 499-522.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2000). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin
  • Yıldırım, K. (2009). Türk sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin deneyimleri: fenomonolojik bir yaklaşım. Eurasian journal of educational research, (35), 165-184
  • Yılmaz, E. (2009). Öğretmenlerin değer tercihlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Değerler eğitimi dergisi.7 (17), 109-128.
  • Yiğittir, S. & Öcal, A. (2011). Lise tarih öğretmenlerinin değerler ve değerler eğitimi konusundaki görüşleri. KMÜ sosyal ve ekonomik araştırmalar dergisi. 13 (20), 117-124
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Elçin Ergin This is me

Süleyman Karatas This is me

Publication Date June 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Ergin, E., & Karatas, S. (2014). ÖGRETMENLERİN DEGERLER EGİTİMİ HAKKINDAKİ GÖRÜSLERİ: BİR DURUM ÇALISMASI. Journal of Educational Science, 2(2), 33-45.
AMA Ergin E, Karatas S. ÖGRETMENLERİN DEGERLER EGİTİMİ HAKKINDAKİ GÖRÜSLERİ: BİR DURUM ÇALISMASI. Journal of Educational Science. June 2014;2(2):33-45.
Chicago Ergin, Elçin, and Süleyman Karatas. “ÖGRETMENLERİN DEGERLER EGİTİMİ HAKKINDAKİ GÖRÜSLERİ: BİR DURUM ÇALISMASI”. Journal of Educational Science 2, no. 2 (June 2014): 33-45.
EndNote Ergin E, Karatas S (June 1, 2014) ÖGRETMENLERİN DEGERLER EGİTİMİ HAKKINDAKİ GÖRÜSLERİ: BİR DURUM ÇALISMASI. Journal of Educational Science 2 2 33–45.
IEEE E. Ergin and S. Karatas, “ÖGRETMENLERİN DEGERLER EGİTİMİ HAKKINDAKİ GÖRÜSLERİ: BİR DURUM ÇALISMASI”, Journal of Educational Science, vol. 2, no. 2, pp. 33–45, 2014.
ISNAD Ergin, Elçin - Karatas, Süleyman. “ÖGRETMENLERİN DEGERLER EGİTİMİ HAKKINDAKİ GÖRÜSLERİ: BİR DURUM ÇALISMASI”. Journal of Educational Science 2/2 (June 2014), 33-45.
JAMA Ergin E, Karatas S. ÖGRETMENLERİN DEGERLER EGİTİMİ HAKKINDAKİ GÖRÜSLERİ: BİR DURUM ÇALISMASI. Journal of Educational Science. 2014;2:33–45.
MLA Ergin, Elçin and Süleyman Karatas. “ÖGRETMENLERİN DEGERLER EGİTİMİ HAKKINDAKİ GÖRÜSLERİ: BİR DURUM ÇALISMASI”. Journal of Educational Science, vol. 2, no. 2, 2014, pp. 33-45.
Vancouver Ergin E, Karatas S. ÖGRETMENLERİN DEGERLER EGİTİMİ HAKKINDAKİ GÖRÜSLERİ: BİR DURUM ÇALISMASI. Journal of Educational Science. 2014;2(2):33-45.