BibTex RIS Cite

THE GIFTED AND TALENTED STUDENTS SCIENCE LABORATORY STUDIES RELATED TO SAFETY PRECAUTIONS in VIEWS

Year 2014, Volume: 2 Issue: 3, - 2, 01.09.2014

Abstract

The aim of this study was gifted and talented students of science (physics, chemistry, biology) that take care of laboratory practice safety measures made on the face that situation and laboratory safety are put forward their views on the need to. Labour, Science and Art Center in Istanbul continued to 48 was carried out with gifted and talented students. The study used qualitative research methods, data consisting of five open-ended questions "Gifted and Talented Science Laboratory Safety Measures of Student Work Related Opinion Survey" was obtained. Data were analyzed with content analysis of the validity and reliability provided by the authors. The results obtained in the majority of students in the process and pay attention to safety measures which prior to the experiment, but it was determined that some of the students pay attention to the safety precautions. They think that these students are not dangerous or because of carelessness in the case study to follow the rules. They comply with the safety precautions of the majority of students, it was understood that they know that they can meet with injuries and in the case of accidents or teachers should give immediate notice to the authorities. Students to be faced with unexpected situations in laboratory studies, to training for their laboratory safety measures and the training given to the presentation, board preparation, the use of techniques such as film and animation has expressed the need.

References

  • Ataman, A. (2009). Üstün zekâlılar ve üstün yetenekliler. Erişim Tarihi: 15.09.2012, https://www.anadolu. edu.tr/aos/kitap/IOLTP/1267/unite11.pdf
  • Atasoy, B. (2002). Fen öğrenimi ve öğretimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Bayraktar, Ş. Erten, S., & Aydoğdu, C., (2006), Fen ve teknoloji öğretiminde laboratuvarın önemi ve deneyler, M. Bahar (Editör), Fen ve Teknoloji Öğretimi Ankara: Pegem A Yayıncılık, 219-248.
  • Brown, G., & Atkıns, M.(1997). Effective teaching in higher education. London: Routledge.
  • Hoff, D. J. (2003). Science-lab safety upgraded after mishaps. Education Week, 22 (33), 1-21.
  • Karaca A, Uluçınar Ş., & Cansaran A. (2006) Fen bilgisi eğitiminde laboratuvarda karşılaşılan güçlüklerin saptanması, Milli Eğitim Dergisi, 35 (170), 250-259.
  • National Research Council (NRC). 2006. America’s lab report: Investigations in high school science. Washington, DC: National Academy Press.
  • Van Tassel- Baska, J., & Stambaugh, T. (2009). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrenciler için eğitim programı ( Çev. Editörü: Serap EMİR). İstanbul: Bilimsel Açılım Akademik Yayıncılık, 315-333.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

ÜSTÜN ZEKÂLI VE YETENEKLİ ÖGRENCİLERİN FEN BİLİMLERİ LABORATUVAR ÇALISMALARINDAKİ GÜVENLİK ÖNLEMLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜSLERİ

Year 2014, Volume: 2 Issue: 3, - 2, 01.09.2014

Abstract

Bu çalısmanın amacı üstün zekâlı ve yetenekli ögrencilerin fen bilimleri (fizik, kimya, biyoloji) laboratuvar uygulamalarında dikkat ettigi güvenlik önlemleri, karsılastıgı durumlar ve laboratuvar güvenligine iliskin yapılması gerekenler ile ilgili görüslerini ortaya koymaktır. Çalısma, İstanbul Bilim ve Sanat Merkezine devam eden 48 üstün zekâlı ve yetenekli ögrenciyle gerçeklestirilmistir. Nitel arastırma yönteminin kullanıldıgı çalısmada, veriler bes açık uçlu sorudan olusan “Üstün Zekâlı ve Yetenekli Ögrencilerin Fen Bilimleri Laboratuvar Çalısmalarındaki Güvenlik Önlemleri İle İlgili Görüsleri Anketi” ile elde edilmistir. Veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmis olup güvenirlik ve geçerlik yazarlar tarafından saglanmıstır. Elde edilen sonuçlarda, deney öncesinde ve sürecinde ögrencilerin çogunlugunun güvenlik önlemlerine dikkat ettigi ancak bazı ögrencilerin güvenlik önlemlerine dikkat etmedigi belirlenmistir. Bu ögrenciler çalısmalarda dikkatsizlik nedeniyle ya da durumun tehlikeli olmadıgını düsündüklerinden, kurallara uymamıstır. Ögrencilerin çogunlugunun güvenlik önlemlerine uymadıklarında, yaralanma ile karsılasabileceklerini ve acil kaza durumlarında ögretmen veya yetkililere haber vermeleri gerektigini bildikleri anlasılmıstır. Laboratuvar çalısmalarında beklenmedik durumlarla karsı karsıya kalmamak için ögrenciler, kendilerine laboratuvar güvenlik önlemlerine yönelik egitim verilmesi ve bu egitimler verilirken sunu, pano hazırlama, film ve animasyon gibi tekniklerin kullanılması gerektigini ifade etmistir.

References

  • Ataman, A. (2009). Üstün zekâlılar ve üstün yetenekliler. Erişim Tarihi: 15.09.2012, https://www.anadolu. edu.tr/aos/kitap/IOLTP/1267/unite11.pdf
  • Atasoy, B. (2002). Fen öğrenimi ve öğretimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Bayraktar, Ş. Erten, S., & Aydoğdu, C., (2006), Fen ve teknoloji öğretiminde laboratuvarın önemi ve deneyler, M. Bahar (Editör), Fen ve Teknoloji Öğretimi Ankara: Pegem A Yayıncılık, 219-248.
  • Brown, G., & Atkıns, M.(1997). Effective teaching in higher education. London: Routledge.
  • Hoff, D. J. (2003). Science-lab safety upgraded after mishaps. Education Week, 22 (33), 1-21.
  • Karaca A, Uluçınar Ş., & Cansaran A. (2006) Fen bilgisi eğitiminde laboratuvarda karşılaşılan güçlüklerin saptanması, Milli Eğitim Dergisi, 35 (170), 250-259.
  • National Research Council (NRC). 2006. America’s lab report: Investigations in high school science. Washington, DC: National Academy Press.
  • Van Tassel- Baska, J., & Stambaugh, T. (2009). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrenciler için eğitim programı ( Çev. Editörü: Serap EMİR). İstanbul: Bilimsel Açılım Akademik Yayıncılık, 315-333.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

İİsmail Ates This is me

Murat Özarslan This is me

Publication Date September 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Ates, İ., & Özarslan, M. (2014). ÜSTÜN ZEKÂLI VE YETENEKLİ ÖGRENCİLERİN FEN BİLİMLERİ LABORATUVAR ÇALISMALARINDAKİ GÜVENLİK ÖNLEMLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜSLERİ. Journal of Educational Science, 2(3), 2.
AMA Ates İ, Özarslan M. ÜSTÜN ZEKÂLI VE YETENEKLİ ÖGRENCİLERİN FEN BİLİMLERİ LABORATUVAR ÇALISMALARINDAKİ GÜVENLİK ÖNLEMLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜSLERİ. Journal of Educational Science. September 2014;2(3):2.
Chicago Ates, İİsmail, and Murat Özarslan. “ÜSTÜN ZEKÂLI VE YETENEKLİ ÖGRENCİLERİN FEN BİLİMLERİ LABORATUVAR ÇALISMALARINDAKİ GÜVENLİK ÖNLEMLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜSLERİ”. Journal of Educational Science 2, no. 3 (September 2014): 2.
EndNote Ates İ, Özarslan M (September 1, 2014) ÜSTÜN ZEKÂLI VE YETENEKLİ ÖGRENCİLERİN FEN BİLİMLERİ LABORATUVAR ÇALISMALARINDAKİ GÜVENLİK ÖNLEMLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜSLERİ. Journal of Educational Science 2 3 2.
IEEE İ. Ates and M. Özarslan, “ÜSTÜN ZEKÂLI VE YETENEKLİ ÖGRENCİLERİN FEN BİLİMLERİ LABORATUVAR ÇALISMALARINDAKİ GÜVENLİK ÖNLEMLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜSLERİ”, Journal of Educational Science, vol. 2, no. 3, p. 2, 2014.
ISNAD Ates, İİsmail - Özarslan, Murat. “ÜSTÜN ZEKÂLI VE YETENEKLİ ÖGRENCİLERİN FEN BİLİMLERİ LABORATUVAR ÇALISMALARINDAKİ GÜVENLİK ÖNLEMLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜSLERİ”. Journal of Educational Science 2/3 (September 2014), 2.
JAMA Ates İ, Özarslan M. ÜSTÜN ZEKÂLI VE YETENEKLİ ÖGRENCİLERİN FEN BİLİMLERİ LABORATUVAR ÇALISMALARINDAKİ GÜVENLİK ÖNLEMLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜSLERİ. Journal of Educational Science. 2014;2:2.
MLA Ates, İİsmail and Murat Özarslan. “ÜSTÜN ZEKÂLI VE YETENEKLİ ÖGRENCİLERİN FEN BİLİMLERİ LABORATUVAR ÇALISMALARINDAKİ GÜVENLİK ÖNLEMLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜSLERİ”. Journal of Educational Science, vol. 2, no. 3, 2014, p. 2.
Vancouver Ates İ, Özarslan M. ÜSTÜN ZEKÂLI VE YETENEKLİ ÖGRENCİLERİN FEN BİLİMLERİ LABORATUVAR ÇALISMALARINDAKİ GÜVENLİK ÖNLEMLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜSLERİ. Journal of Educational Science. 2014;2(3):2.