With the rapid advancement of technology, the technological requirements for people are increasing more. The technological tools have been also using in education. In particular, the Internet technology so advanced that provides the sharing of information and also the sharing of virtual teaching materials. When all things considered the attitude of teachers' towards technology and using the technology in classroom has become important. The main aim of the study is to determine the private school teachers' attitudes and ideas about the utilization of technological tools. The current study has been conducted with 36 teachers and "Technology Attitude Scale" of 5 factors and 19 items, developed by Yavuz (2005) has been used as the data collection tool. In order to determine teachers' ideas about the utilization of technology in education, structured interview method has been employed on 6 teachers. According to the obtained data from the scale and interviews, the private school teachers' attitudes and ideas about the utilization of technological tools are positive.
Teknolojinin hızla ilerlemesi ile birlikte toplumlar her geçen gün teknolojiye daha çok ihtiyaç duymakta ve teknolojik gereksinimlerini artırmaktadırlar. Teknolojik araçlar eğitim-öğretimde de kullanılmaktadır. Özellikle internetin bu denli gelişmiş olması hem bilginin çok hızlı yayılmasını hem de sanal eğitim materyallerinin paylaşılmasını sağlamaktadır. Tüm bunlar göz önüne alındığında öğretmenlerin teknolojiye ve teknolojiyi sınıf ortamında kullanmaya yönelik geliştirdikleri tutumun önemi ortaya çıkmaktadır. Bu araştırmanın amacı, Samsun'daki özel okullarda görev yapmakta olan öğretmenlerin eğitimde teknolojiden yararlanılmasına yönelik tutum ve görüşlerini ortaya çıkartmaktır. Araştırma 2014-2015 eğitim-öğretim yılı içerisinde Samsun'daki özel okullarda görev yapan 36 öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada hem nitel hem de nicel araştırma yöntemleri kullanılmış olup, veri toplama aşamasında, Yavuz (2005) tarafından geliştirilen, 5 faktörden ve 19 maddeden oluşan "Teknoloji Tutum Ölçeği" kullanılmış öğretmenlerin eğitimde teknoloji kullanımına yönelik görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla 6 öğretmen ile yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Teknoloji Tutum Ölçeğinden alınan verilere ve yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen verilere göre özel okul öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına yönelik olumlu tutum ve görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 3 Issue: 4 |