BibTex RIS Cite

Bir Öğretmen Eğitimi Programının Mentörlük Uygulamasına İlişkin Mentör Görüşleri

Year 2012, Issue: 2, 31 - 48, 01.06.2012

Abstract

References

  • Adlesi, B.Z. & Bizjak,C.(2010). Perspectives and features of mentoring. Received on November 11, 2010 from: www.zrss.si
  • Akçamete, G., Aslan, B.& Dinçer,Ç. (2010). Uygulama öğretmenlerinin mentörlük becerilerinin değerlendirilmesi. Paper presented at Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, 16-18 May 2010- Hacettepe Beytepe http://www.bakukongre.hacettepe.edu.tr/belge/UOYPSS2_2010_BildiriKitabi.pdf
Year 2012, Issue: 2, 31 - 48, 01.06.2012

Abstract

Problem Statement: Mentorship is defined as a developmental relationship in which a more experienced person helps a less experienced person. It is an ongoing process in which individuals in an organization provide support and guidance to others who can become effective contributors to the goals of the organization. Mentoring process is important for teaching profession where experience is important. In teaching profession low motivation, burn-out or leaving the profession problems may occur if the novice teachers could not get any support in their trainee period. line with to the classroom teaching content be added into the observation. Finally, they stressed the needs of mentor training program for themselves. They believed they had some experience in the teaching but they needed more support on how to work with the novice teachers. Conclusions and Recommendations: Based on these findings, it is suggested that there should be provided more interaction between the parties. The content of the observation should be revised regarding the institutional aspects and other administrational and procedural issues as suggested. Mentors should not be only experienced teachers but also they should have some qualifications. This study highly recommends mentor training program in this kind of development process

References

  • Adlesi, B.Z. & Bizjak,C.(2010). Perspectives and features of mentoring. Received on November 11, 2010 from: www.zrss.si
  • Akçamete, G., Aslan, B.& Dinçer,Ç. (2010). Uygulama öğretmenlerinin mentörlük becerilerinin değerlendirilmesi. Paper presented at Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, 16-18 May 2010- Hacettepe Beytepe http://www.bakukongre.hacettepe.edu.tr/belge/UOYPSS2_2010_BildiriKitabi.pdf
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Berna Aslan This is me

Seçil Dayıoğlu Öcal This is me

Publication Date June 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Issue: 2

Cite

APA Aslan, B., & Öcal, S. D. (2012). Bir Öğretmen Eğitimi Programının Mentörlük Uygulamasına İlişkin Mentör Görüşleri. Journal of Education and Future, 1(2), 31-48.
AMA Aslan B, Öcal SD. Bir Öğretmen Eğitimi Programının Mentörlük Uygulamasına İlişkin Mentör Görüşleri. JEF. June 2012;1(2):31-48.
Chicago Aslan, Berna, and Seçil Dayıoğlu Öcal. “Bir Öğretmen Eğitimi Programının Mentörlük Uygulamasına İlişkin Mentör Görüşleri”. Journal of Education and Future 1, no. 2 (June 2012): 31-48.
EndNote Aslan B, Öcal SD (June 1, 2012) Bir Öğretmen Eğitimi Programının Mentörlük Uygulamasına İlişkin Mentör Görüşleri. Journal of Education and Future 1 2 31–48.
IEEE B. Aslan and S. D. Öcal, “Bir Öğretmen Eğitimi Programının Mentörlük Uygulamasına İlişkin Mentör Görüşleri”, JEF, vol. 1, no. 2, pp. 31–48, 2012.
ISNAD Aslan, Berna - Öcal, Seçil Dayıoğlu. “Bir Öğretmen Eğitimi Programının Mentörlük Uygulamasına İlişkin Mentör Görüşleri”. Journal of Education and Future 1/2 (June 2012), 31-48.
JAMA Aslan B, Öcal SD. Bir Öğretmen Eğitimi Programının Mentörlük Uygulamasına İlişkin Mentör Görüşleri. JEF. 2012;1:31–48.
MLA Aslan, Berna and Seçil Dayıoğlu Öcal. “Bir Öğretmen Eğitimi Programının Mentörlük Uygulamasına İlişkin Mentör Görüşleri”. Journal of Education and Future, vol. 1, no. 2, 2012, pp. 31-48.
Vancouver Aslan B, Öcal SD. Bir Öğretmen Eğitimi Programının Mentörlük Uygulamasına İlişkin Mentör Görüşleri. JEF. 2012;1(2):31-48.

If necessary, you can send an e-mail to jef.editor@gmail.com to contact the editor-in-chief.