BibTex RIS Cite

Yıldız Teknik Üniversitesi Temel İngilizce Bölümü (Hazırlık) Öğretim Görevlileri ve Öğrencilerinin Anaders Kitabı ile İlgili Düşüncelerinin Değerlendirilmesi

Year 2012, Issue: 2, 49 - 62, 01.06.2012

Abstract

Year 2012, Issue: 2, 49 - 62, 01.06.2012

Abstract

The aim of this study is to evaluate prep class students’ and lecturers’ views on Coursebook classes at Yıldız Technical University, School of Foreign Languages, Basic English Department using Delphi Technique. The study group consisted of 27 lecturers who were teaching Coursebook classes in prep classes and 36 students in the academic year 2011-2012. Data were collected in two rounds of Delphi Technique. In the first Delphi questionnaire, participants were given a questionnaire including open-ended questions. Using the data gained from the first Delphi questionnaire, the second Delphi questionnaire was developed and given to the participants. The data gained from the second questionnaire were analyzed through frequency and percentage. The findings indicated that lecturers and students generally had negative ideas about Coursebook Classes at prep school

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Uğur Akpur This is me

Sertel Altun This is me

Publication Date June 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Issue: 2

Cite

APA Akpur, U., & Altun, S. (2012). Yıldız Teknik Üniversitesi Temel İngilizce Bölümü (Hazırlık) Öğretim Görevlileri ve Öğrencilerinin Anaders Kitabı ile İlgili Düşüncelerinin Değerlendirilmesi. Journal of Education and Future, 1(2), 49-62.
AMA Akpur U, Altun S. Yıldız Teknik Üniversitesi Temel İngilizce Bölümü (Hazırlık) Öğretim Görevlileri ve Öğrencilerinin Anaders Kitabı ile İlgili Düşüncelerinin Değerlendirilmesi. JEF. June 2012;1(2):49-62.
Chicago Akpur, Uğur, and Sertel Altun. “Yıldız Teknik Üniversitesi Temel İngilizce Bölümü (Hazırlık) Öğretim Görevlileri Ve Öğrencilerinin Anaders Kitabı Ile İlgili Düşüncelerinin Değerlendirilmesi”. Journal of Education and Future 1, no. 2 (June 2012): 49-62.
EndNote Akpur U, Altun S (June 1, 2012) Yıldız Teknik Üniversitesi Temel İngilizce Bölümü (Hazırlık) Öğretim Görevlileri ve Öğrencilerinin Anaders Kitabı ile İlgili Düşüncelerinin Değerlendirilmesi. Journal of Education and Future 1 2 49–62.
IEEE U. Akpur and S. Altun, “Yıldız Teknik Üniversitesi Temel İngilizce Bölümü (Hazırlık) Öğretim Görevlileri ve Öğrencilerinin Anaders Kitabı ile İlgili Düşüncelerinin Değerlendirilmesi”, JEF, vol. 1, no. 2, pp. 49–62, 2012.
ISNAD Akpur, Uğur - Altun, Sertel. “Yıldız Teknik Üniversitesi Temel İngilizce Bölümü (Hazırlık) Öğretim Görevlileri Ve Öğrencilerinin Anaders Kitabı Ile İlgili Düşüncelerinin Değerlendirilmesi”. Journal of Education and Future 1/2 (June 2012), 49-62.
JAMA Akpur U, Altun S. Yıldız Teknik Üniversitesi Temel İngilizce Bölümü (Hazırlık) Öğretim Görevlileri ve Öğrencilerinin Anaders Kitabı ile İlgili Düşüncelerinin Değerlendirilmesi. JEF. 2012;1:49–62.
MLA Akpur, Uğur and Sertel Altun. “Yıldız Teknik Üniversitesi Temel İngilizce Bölümü (Hazırlık) Öğretim Görevlileri Ve Öğrencilerinin Anaders Kitabı Ile İlgili Düşüncelerinin Değerlendirilmesi”. Journal of Education and Future, vol. 1, no. 2, 2012, pp. 49-62.
Vancouver Akpur U, Altun S. Yıldız Teknik Üniversitesi Temel İngilizce Bölümü (Hazırlık) Öğretim Görevlileri ve Öğrencilerinin Anaders Kitabı ile İlgili Düşüncelerinin Değerlendirilmesi. JEF. 2012;1(2):49-62.

If necessary, you can send an e-mail to jef.editor@gmail.com to contact the editor-in-chief.