The 1980’s are considered to be the era in which the Turkish education system reflected on the scientific aspect of creative drama and research became intensive. Creative drama started to take its place in the system as a method of teaching, a branch of learning, and an aesthetic art form and become a class taught not only in private schools or institutions, but has become a mandatory class in state primary schools as well. YÖK (the Higher Education Council) has started a new initiative “The Reconstruction of Education Faculties “Preschool Drama” and “Primary School Drama” courses have become mandatory lessons for teacher training. This is considered to be an important point that the Turkish education system has attained
Adıgüzel,H.Ö.(2002). “Yasantılara dayalı ögrenme ve egitimde drama iliskisi” (the relation of experience based learning and drama in education), Marmara Üniversitesi, 1.Ögrenme ve ögretme sempozyumu (Paper Presented. 1st Instruction and Teaching Symposium) İstanbul.
MEB (2004). PISA 2003 Projesi, (PISA 2003 Project) Ulusal Ön Rapor (National Preliminary Report), Ankara.
MEB (1983). Türkiye’de Güzel Sanatlar Egitimini Gelistirilmesine Yönelik Öneriler, (The advices for developing of fine arts education in Turkey) Ankara: MEB Yük. Dan. Kur. Bask.
MEB (1991). Türkiye’de Güzel Sanatlar Egitimini Gelistirme Komisyon Raporu, (The report of fine arts education development committee)Ankara: MEB: Ankara, Tal. Ter. Kur. Bask.
San, İ.(1998). “Türkiye’de yaratıcı drama calısmalarının dünü ve bugünü”, The history of creative drama education in Turkey) 2.Ulusal Cocuk Kültürü Kongresi, (Paper presented in 2nd National Child Culture Congress) (4-6 Kasım 1998), Ankara.
Türk Eğitim Sisteminde Yaratıcı Dramanın
Mevcut Durumu ve Gelişimi H. Ömer Adıgüzel
Türk Eğitim Sisteminde Yaratıcı Dramanın Mevcut Durumu ve Gelişimi
Adıgüzel,H.Ö.(2002). “Yasantılara dayalı ögrenme ve egitimde drama iliskisi” (the relation of experience based learning and drama in education), Marmara Üniversitesi, 1.Ögrenme ve ögretme sempozyumu (Paper Presented. 1st Instruction and Teaching Symposium) İstanbul.
MEB (2004). PISA 2003 Projesi, (PISA 2003 Project) Ulusal Ön Rapor (National Preliminary Report), Ankara.
MEB (1983). Türkiye’de Güzel Sanatlar Egitimini Gelistirilmesine Yönelik Öneriler, (The advices for developing of fine arts education in Turkey) Ankara: MEB Yük. Dan. Kur. Bask.
MEB (1991). Türkiye’de Güzel Sanatlar Egitimini Gelistirme Komisyon Raporu, (The report of fine arts education development committee)Ankara: MEB: Ankara, Tal. Ter. Kur. Bask.
San, İ.(1998). “Türkiye’de yaratıcı drama calısmalarının dünü ve bugünü”, The history of creative drama education in Turkey) 2.Ulusal Cocuk Kültürü Kongresi, (Paper presented in 2nd National Child Culture Congress) (4-6 Kasım 1998), Ankara.
Adıgüzel, H. Ö. (2013). Türk Eğitim Sisteminde Yaratıcı Dramanın Mevcut Durumu ve Gelişimi. Journal of Education and Future, 1(3), 97-104.
AMA
Adıgüzel HÖ. Türk Eğitim Sisteminde Yaratıcı Dramanın Mevcut Durumu ve Gelişimi. JEF. June 2013;1(3):97-104.
Chicago
Adıgüzel, H. Ömer. “Türk Eğitim Sisteminde Yaratıcı Dramanın Mevcut Durumu Ve Gelişimi”. Journal of Education and Future 1, no. 3 (June 2013): 97-104.
EndNote
Adıgüzel HÖ (June 1, 2013) Türk Eğitim Sisteminde Yaratıcı Dramanın Mevcut Durumu ve Gelişimi. Journal of Education and Future 1 3 97–104.
IEEE
H. Ö. Adıgüzel, “Türk Eğitim Sisteminde Yaratıcı Dramanın Mevcut Durumu ve Gelişimi”, JEF, vol. 1, no. 3, pp. 97–104, 2013.
ISNAD
Adıgüzel, H. Ömer. “Türk Eğitim Sisteminde Yaratıcı Dramanın Mevcut Durumu Ve Gelişimi”. Journal of Education and Future 1/3 (June 2013), 97-104.
JAMA
Adıgüzel HÖ. Türk Eğitim Sisteminde Yaratıcı Dramanın Mevcut Durumu ve Gelişimi. JEF. 2013;1:97–104.
MLA
Adıgüzel, H. Ömer. “Türk Eğitim Sisteminde Yaratıcı Dramanın Mevcut Durumu Ve Gelişimi”. Journal of Education and Future, vol. 1, no. 3, 2013, pp. 97-104.
Vancouver
Adıgüzel HÖ. Türk Eğitim Sisteminde Yaratıcı Dramanın Mevcut Durumu ve Gelişimi. JEF. 2013;1(3):97-104.