With the changing face of education, technology is a powerful asset for the 21st century teachers and students if pedagogy is considered as the major concern rather than technology itself. Technology seems very attractive to teachers and students, but it is good to keep in mind that it is not just games and applications. We must see not only it as fun, but also its functional power on learning, teaching and assessing. As teachers change the way they teach due to new technologies, the traditional pedagogy is replaced by student-centered and project-based learning and teaching. This can provide a deeper understanding and learning, and greater student success. Therefore, an effective next generation teaching needs to meet the 21st century expectations. Schools and teachers must be well-equipped with new genres and resources so that they can enhance the necessary skills and attitudes of students; creative and critical thinking, team work and collaboration, digital literacy and others. In order to do this, schools and teachers must change the way they regard teaching in many ways, individually or along with professional aid and development. This paper is a descriptive one which aims to raise awareness in the changing face of education. Its purpose is to assist schools of foreign language administrators and teachers whose target audience is Next Generation Learners (NGL). It highlights some of their generalized characteristics and interests so that schools and teachers regard this paper as a reference guide. Also, the paper provides some specific strategies and models as examples for schools and teachers to enhance effective teaching and learning environments for Next Generation Learners.
Keywords: technology, next generation learners (NGL), interactive, teaching and learning strategies, collaboration
technology next generation learners (NGL) interactive teaching and learning strategies collaboration
Değişmekte olan eğitim programı içerisinde pedagoji ön planda tutulduğu takdirde, teknoloji 21. yüzyıl öğretmenleri ve öğrencileri için büyük bir değerdir. Teknolojinin sadece oyunlar ve uygulamalardan ibaret olmadığı göz önünde bulundurulmalıdır. Bizler teknolojinin sadece eğlendirici yönünü değil, eğitim, öğretim ve değerlendirme alanlarındaki etkin varlığının da farkına varmalıyız. Öğretmenler, öğretim metodlarını teknoloji doğrultusunda değiştirebilirlerse, o zaman geleneksel pedagoji; öğrenci odaklı, proje bazlı bir öğrenme ve öğretim ile yer değişterecektir. Bu değişim daha derin bir anlama ve öğrenme ile birlikte daha çok başarı getirecektir. İşte bu sebepten dolayı, etkin yeni eğitim ve öğretim 21. yüzyıl beklentilerini yerine getirmek durumundadır. Okullar ve öğretmenlerin, öğrenciler için gerekli olan yaratıcılık ve eleştirel düşünme, takım çalışması ve yardımlaşma, dijital okur-yazarlık gibi beceri ve davranışları ortaya çıkartmak için gerekli donanım ve kaynaklara sahip olmaları gerekmektedir. Bunu gerçekleştirebilmek için ise okulların ve öğretmenlerin kişisel ya da profesyonel destek almalarına ihtiyaç duyulmaktadır. Kurumlar ve öğretmenlerin, gerekli dijital donanım ve becerileri kazanmak için diğer meslektaşlarından veya eğitmenlerden yardım almaları gerekmektedir. Bu makale, eğitimin değişen yüzünün gerçeklerine farkındalık sağlamak ve hedef kitlesi yeni nesil öğrenciler olan yabancı dil yöneticileri ve öğretmenlerine yol göstermek amacıyla yazılmıştır. Bu yazı aynı zamanda, yeni nesil öğrencilerinin bazı genel özelliklerine değinmiş olup, okullar ve öğretmenlerin yeni nesil öğrencilerine daha etkin eğitim ve öğretim olanakları sağlamaları için bir takım strateji ve model örnekleri de sunmuştur
Primary Language | En |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 24, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 8 |
If necessary, you can send an e-mail to jef.editor@gmail.com to contact the editor-in-chief.