Purpose: The impact of entrepreneurship education given to entrepreneur candidates has been examined within the
framework of Dunning-Kruger Syndrome.
Methodology: The research includes 3 years of pre-test/ post-test data from 118 entrepreneur candidates.
Findings: Perceived entrepreneurial self-efficacy perceptions, perceived desirability and perceived feasibility levels were
analyzed before and after the program and the change in the initial and secondary levels was explained by DunningKruger syndrome.
Practical Implications: Investigating the long-term effects of entrepreneurship education, tracking entrepreneurs in a
more systematic way and creating additional methods to increase the self-confidence of entrepreneur candidates have
been proposed.
Originality: The original aspect of the research; is to clarify the gap between candidates’ prior and initial entrepreneurial
intentions scores via Dunning-Kruger Syndrome.
Amaç: Girişimci adaylarına verilen girişimcilik eğitimlerinin süreç ve kişiler üzerindeki etkisinin Dunning-Kruger sendromu
çerçevesinde incelenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: 118 girişimci adayından 3 yıl içinde ön test ve son test modeli ile toplanan veriler istatistiksel yöntemlerle analiz
edilmiştir.
Bulgular: Girişimci adaylarının girişimsel öz yeterlilik algıları, algılanan istenirlik ve algılanan uygulanabilirlik düzeyleri,
eğitim öncesi ve sonrasında analiz edilmiş ve aradaki değişim Dunning-Kruger sendromu ile ilişkilendirilmiştir.
Sonuç ve Öneriler: Girişimcilik eğitimlerinin uzun vadede etkilerinin araştırılması, girişimcilerin daha sistematik bir şekilde
takip edilmesi ve eğitimlerde girişimci adaylarının özgüvenlerini artırmaya yönelik unsurların çoğaltılması önerilmektedir.
Özgün Değer: Araştırmanın özgün yönü, girişimcilik eğitimlerinin girişimci adaylarına sağladığı farkındalığın Dunning-Kruger Sendromu ile ilişkilendirilmesidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Operation |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 9 Issue: 1 |